Politiebericht Friesland: Friesland 12-09-2001
Politieberichten van 12 september (07.00 - 13.00)

Minnertsga: slachtoffer zware mishandeling overleden In het MCL-Zuid te Leeuwarden is dinsdagavond 11 september het slachtoffer overleden van de zware mishandeling die afgelopen maandagochtend plaatsvond te Minnertsga. Het betreft de 45-jarige Eppo Kuiper uit Sint Annaparochie. Sectie zal worden verricht door het Nederlands Forensisch Instituut te Rijswijk. De politie heeft kort na de mishandeling een 42-jarige verdachte uit Wier aangehouden. Deze verdachte zal morgen, donderdag 13 september, worden voorgeleid aan de rechter-commissaris. De politie heeft sporenonderzoek op de plaats van het delict, de Langedyk bij Minnertsga, uitgevoerd en is bezig met het verhoren van getuigen (zie ook persbericht van maandag 10 september).

Hoornsterzwaag: aanrijding met letsel
Bij een aanrijding op de kruising Bij de Leijwei/Sint Magnuswei zijn woensdag om 08.15 uur twee automobilisten gewond geraakt. De aanrijding ontstond toen een 79-jarige automobilist uit Drachten verzuimde voorrang te verlenen aan een 40-jarige automobilist uit Jubbega. Deze werd per ambulance naar het ziekenhuis in Heerenveen vervoerd, de ander naar het ziekenhuis in Drachten. Beiden konden na onderzoek weer huiswaarts.

Heerenveen: inbraak auto
In de nacht van dinsdag op woensdag is ingebroken in een auto die stond geparkeerd op het Rak. Men kwam binnen door het portier te verbuigen. Ontvreemd werden een radio-cdspeler en acht cd`s. Aangifte is gedaan door een 53-jarige inwoonster van Heerenveen.

Bureau Communicatie, telefoon 058 - 880 8272

Deel: ' Politiebericht Friesland Friesland '