Politiebericht

Fryske Diken diverse berichten 9 februari/

Fryske diken

Resultaten Fryske diken - item snelheid
In de week van 31 januari tot en met 6 februari werden voor het project Fryske Diken, voor het item snelheid, 17.587 passerende voertuigen gecontroleerd.
97,25% van de bestuurders reed niet te snel.
De snelste automobilist werd geregistreerd op de N354 Dearsum ? Sneek. Hij had 126 kilometer per uur op de teller. Ter plaatse mag 80 km gereden worden.

Aankondiging controles - item snelheid
Op 12 februari wordt op snelheid gecontroleerd aan de Opperhaudmare tussen Ureterp en Donkerbroek, op 14 februari op de Snitserdyk, tussen de A-32 en Sneek, op 16 februari op de Sudergowei tussen Balk en Workum.

Leeuwarden: dronken bestuurder - item alcohol
Woensdag omstreeks 06.08 uur vond op de Archipelweg ter hoogte van Het Vliet een eenzijdig ongeval plaats. De bestuurder van een personenauto kwam uit de richting Heechterp en kwam door onverklaarbare oorzaak tegen de stoeprand en botste vervolgens tegen een boom. De auto werd totaal vernield. De bestuurder, een man van 31 jaar uit Leeuwarden, werd door de brandweer uit de wagen gehaald en is per ambulance overgebracht naar het MCL-Zuid te Leeuwarden. Het bleek dat de bestuurder had gedronken. In het ziekenhuis is een bloedproef afgenomen.

Voor inlichtingen: Bureau Voorlichting & PR, tel: 058 8808271

Zoekwoorden: