Politiebericht Friesland: Regio 10-04-2000
Politieberichten van maandag 10 april (07.00 - 13.00 uur)
Oude Leije: brand woning
Maandag omstreeks 00.30 uur kwam er bij de brandweer een melding binnen dat bij een woning aan Op`t Fintsje de ruiten eruit lagen. Een vreemde melding voor de brandweer, vandaar dat de politie werd gebeld. Ter plaatse bleek dat de bewoner een paar kippenpootjes op het vuur had gezet en daarna op de bank in slaap was gevallen. Op een gegeven moment wordt de man, een 42-jarige man uit Oude Leije, wakker in de kamer die vol rook staat. In paniek is hij daarop dwars door een thermopane ruit gesprongen. De man is hevig hoestend en met een paar snijwondjes overgebracht naar het MCL-Zuid. Een buurman heeft de gaskraan dicht gedraaid. De brandweer is niet ter plaatse geweest. De woning liep alleen rookschade op.

Joure: snelkraak juwelier
Maandag omstreeks 04.10 uur vond een snelkraak plaats bij juwelier Willemsma aan de Midstraat. Met een personenauto, Opel Kadett werd de toegangsdeur van de winkel geramd. De auto bleek diezelfde nacht in Heerenveen gestolen te zijn. De auto bleef op de Midstraat achter. In de winkel is een vijftal vitrines stukgeslagen en de inhoud (meest horloges) daarvan is grotendeels weggenomen. In de steeg naast de winkel werd nog een aantal sieraden aangetroffen. De totale waarde van het ontvreemde is nog niet bekend. De eigenaar, een man van 38 jaar uit Joure, heeft aangifte gedaan.

Burgum: inbraak auto
Van zondag op maandag werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Burgemeester van Panhuyslaan. Waarschijnlijk is met een haakje via het raamrubber het portier geopend. Uit de auto werden een radio/cd-speler en twee speciale VW-automatten weggenomen. De eigenaar, een man van 21 jaar uit Burgum, heeft aangifte gedaan.
Gorredijk: inbraak bedrijf
In de nacht van zondag op maandag werd ingebroken in een tankstation aan de Wetterkant. Men kwam het pand binnen door verbreking van een ruit. Uit de shop werd een hoeveelheid shag weggenomen, alsmede een geldbedrag en een GSM-telefoon met oplader. De eigenaar, een man van 35 jaar uit Gorredijk, heeft aangifte gedaan.

Bureau Voorlichting & PR, telefoon 058 - 880 8272

Deel: ' Politiebericht Friesland '