Politiebericht Friesland: Regio 6-04-2000
Politieberichten van donderdag 6 april (07.00 - 13.00 uur)
Vlieland: gewonde bij autobrand
Vanochtend om circa 05.30 uur is een personenwagen vanaf De Ankerplaats bij een flauwe bocht rechtdoor gereden. Nadat een boom werd geraakt, is de auto 180 graden gedraaid en direct in brand gevlogen. De auto werd bestuurd door een 21-jarige inwoner van Vlieland. Zijn mede-inzittende, een 28-jarige inwoner van Vlieland, raakt door de klap bewusteloos en is door de bestuurder uit de auto gehaald. De brandweer was rap per plaatse en had de zaak snel onder controle. De bestuurder is meegenomen naar het bureau, waar hij 695 u/gl blies. De mede-inzittende is, nadat hij bijgekomen was, weggerend. Hij heeft brandwonden aan de onderbenen en in het gezicht. De politie en familie zijn hem gaan zoeken. Om 07.00 uur kwam hij bij zijn woning aanlopen, waarna hij met de helikopter naar het brandwondencentrum in Groningen is overgebracht. De auto is door de gemeente afgevoerd.

Lemmer: inbraak woning
Tussen dinsdagavond en woensdagmiddag is ingebroken in een woning aan de Wieringerstraat. Gestolen is een aantal klokken, een doosje met sieraden en waardepapieren. Aangifte is gedaan door een 45-jarige vrouw uit Lemmer.

Bureau Voorlichting & PR, telefoon 058 - 880 8271

Deel: ' Politiebericht Friesland '