Politiebericht Friesland: Leeuwarden 12-04-2000 Politieberichten van woensdag 12 april (07.00 uur) tot en met 13.00 uur

Leeuwarden: mishandeling Ruiterskwartier
De 19-jarige jongen uit Leeuwarden, die van maandag op dinsdagnacht werd mishandeld op het Ruiterskwartier is gisteren vervoerd van het AZG Groningen naar het MCL-Noord. De toestand van de jongen is stabiel. Uit het onderzoek, dat nog niet is afgerond, bleek dat het slachtoffer samen met een aantal jongeren tegen een bus, waarop reclame van de voetbalvereniging Heerenveen voorkwam, heeft geschopt en geslagen. Toen een leraar, een man van 36 jaar uit Leeuwarden, hier wat van wilde zeggen, werd hij belaagd door de jongelui. Hij werd geschopt en geslagen. Daarop heeft de leraar een keer geslagen en het slachtoffer geraakt, die daarop kwam te vallen. De leraar heeft van de jongelui meerdere klappen en schoppen gekregen en had over zijn gehele lichaam blauwe plekken.

Leewarden: inbraak filmhuis
In de nacht van dinsdag op woensdag werd ingebroken in het filmhuis aan het Ruiterskwartier. Door een raam te forceren kwam men het pand binnen. Uit het filmhuis werd geld weggenomen. Een 32-jarige inwoner uit Leeuwarden heeft aangifte gedaan.

Leeuwarden: inbraak bedrijf
Afgelopen nacht werd ingebroken in een bedrijf aan de Franklinstraat. Via een afgesloten terrein kwam men bij de achterdeur, die werd opengebroken. Uit het magazijn werd een geldbedrag weggenomen en uit het kantoor een computer. Namens het bedrijf heeft een 43-jarige inwoner uit Leeuwarden aangifte gedaan.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272

Deel: ' Politiebericht Friesland '