Politiebericht Friesland, plaats: Regio 24-03-2000 Politieberichten van donderdag 23 maart (13.00 uur) tot en met vrijdag 24 maart (07.00 uur)

Drachten: vernieling auto
Van woensdag op donderdag zijn aan een personenauto, die geparkeerd stond bij Autoland Van den Brug aan de Lange West vernielingen gepleegd. Tevens zij enkele onderdelen van de auto gestolen. De auto een Volswagen Golf stond nabij de ingang van het terrein. De velgen met banden, de koplampen, achterlichten en het reservewiel zijn meegenomen, terwijl de bedrading is vernield. Namens het bedrijf heeft een 35-jarige man uit Drachten aangifte gedaan.
Heerenveen: brand
Donderdag omstreeks 12.40 uur brak brand uit in een oven bij Plasticon aan de Siebengaweg. De brandweer was snel ter plaatse. Het bleek dat een grote oven buiten het pand in de brand stond. In de oven stonden een aantal vaten met polyesterhars. Deze vaten moesten opgewarmd worden zodat het restproduct wat in deze vaten zat, beter kon harden, waarna zij konden worden afgevoerd. Waarschijnlijk is één van de vaten lek geweest en heeft de thermostaat van de oven niet goed gewerkt, waardoor de brand is ontstaan. Omstreeks 13.15 uur gaf de brandweer het sein `brand meester.`

Akkrum: gordelcontrole
Donderdag werd op twee plaatsen gecontroleerd op het dragen van de gordel. De eerste controle vond plaats op de Boarnsterdyk. Hier reden 8 bestuurders zonder gordel, terwijl bij de tweede controle op de Snitserdyk onder Dearsum 6 bestuurders de gordel niet droegen.
Gorredijk: opgeven valse naam
Donderdag omstreeks 14.20 uur werd op de Kerkewal eem bromfietsbestuurder gecontroleerd. De bestuurder bleek geen helm te dragen en hij was niet in het bezit van een bromfietscertificaat. Tevens bleek de bromfiets niet verzekerd te zijn. De bestuurder gaf, toen daar naar gevraagd werd, een valse naam op. Uit onderzoek kwam vast te staan dat het ging om een 18-jarige inwoner uit Jubbega.
Twijzel: onder invloed
Donderdag omstreeks 23.55 uur reed een bestuurder met zijn personenauto over de hoofdrijbaan van de Tsjerkebuorren tussen Twijzel en Buitenpost. Hij remde steeds af en wilde kennelijk via een doorsteek de parallelweg oprijden. Dit mislukte steeds, vandaar dat de bestuurder aan de kant werd gezet. Het bleek dat de man, een 29-jarige inwoner uit Opende, teveel had gedronken. Aan het bureau blies de man 950 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 10 uur en zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Joure: mishandeling
Donderdag omstreeks 23.35 uur kwam er een melding binnen dat op het AZC aan de Boerensingel een vechtpartij zou zijn tussen twee mannen. Het bewakingspersoneel had de mannen reeds uit elkaar gehaald. De beide mannen hadden domino zitten spelen en daar ruzie over gekregen. Over en weer waren scheldwoorden en klappen gevallen. Op een gegeven moment vluchtte de 17-jarige man en liep naar de receptie. In de receptie kwam de verdachte, een man van 25 jaar, weer op de jongen af en bedreigde hem met de dood. Door de bewaking werd toen de politie gebeld, die daarop de verdachte heeft aangehouden en ingesloten.
Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272

Deel: ' Politiebericht Friesland '