Politiebericht

Persberichten 29 juli 1999/

Politieberichten

MARIAHOUT

De afgelopen nacht rond 4.00 uur werden bewoners van een huis aan het Bosven gewekt door gestommel in de woonkamer. Zij ontdekten dat er kasten en laden waren doorzocht en dat de achterdeur was opengebroken. De daders sloegen op de vlucht maar zagen toch kans om een handtas met papieren mee te nemen.
In de loop van de ochtend kwamen er bij de politie nog vijf meldingen van inbraken binnen. Een andere woning aan het Bosven kreeg ook ongewenst bezoek, evenals woningen aan het Knapersven en Ginderdoor. De inbrekers namen geld, sieraden, gereedschap en een schilderij mee. De hoogte van de totale buit is niet bekend

Woensdagavond rond tien uur ontstond er brand in een lege schuur aan het Meerven. De brandweer van Lieshout had het vuur snel onder controle. Er verbrandde slechts van sloophout en plastic. Een partij tempex kon worden behouden. Er werden twee brandhaarden ontdekt. De eigenaar was reeds bezig de schuur te slopen.

BEEK EN DONK
De 25-jarige Gemertenaar, die gisteren werd gearresteerd i verband met de diefstal van een portemonnaie uit een vrachtauto aan de Leliestraat, blijkt ook verantwoordelijk te zijn geweest voor het uitschrijven van een gestolen girobetaalkaart bij een benzinestation in Nuenen. De girokaart zat in de gestolen portemonnaie. Uit opnamen van de bewakingscamera van het tankstation bleek overduidelijk dat hij met de gestolen kaart betaalde.

Donderdagmiddag rond het middaguur zag de politie een 44-jarige inwoner van Beek en Donk met een zogenaamde "quad" over het Heuvelplein rijden. De man bleek onder invloed van alcohol en bij onderzoek bleek hij twee weken geleden in Aarle-Rixtel al betrapt te zijn bij het besturen van dit vehikel, eveneens onder invloed van alcohol. Toen werd zijn rijbewijs ingevorderd. Daarom heeft de politie zijn
voertuig in beslag genomen en zal een vordering voor een rijproef aan hem gedaan worden. Uiteraard krijgt hij een bekeuring voor het rijden onder invloed en het rijden terwijl zijn rijbewijs was ingevorderd.

Tussen 26 en 28 juli werden van een geparkeerde vrachtauto van een bedrijf aan Everbest vijf aluminium zijborden gestolen. De vrachtauto stond geparkeerd op een zandweg in het uitbreidingsplan Bemmer 2 in Beek en Donk. Om de diefstal te kunnen plegen moest men een staalkabel doorknippen.

Deel: ' Politiebericht Gemert/Laarbeek '