Politiebericht

Persberichten 8 oktober 1999/

Politieberichten

GEMERT:
Donderdagmiddag 7 oktober werd door de politie in de omgeving Broekstraat - Zuid-Om een zwarte rookontwikkeling waargenomen. Bij een bedrijf aan de Broekstraat bleek, dat de eigenaar snoeihout, oude planten en een flinke hoeveelheid plastic potten aan het opstoken was. Bij de komst van de politie stonden er nog twee kruiwagens met plastic potten klaar om te worden verbrand. Tegen de 51-jarige verantwoordelijke persoon uit Gemert werd proces-verbaal opgemaakt ter zake overtreding van de Wet Bodembescherming.

GEMERT:
Op donderdagmiddag 7 oktober vond omstreeks 14.50 uur in Gemert een verkeersongeval plaats. Een 16-jarig meisje uit Handel reed over de Handelsesteeg en voor haar reed een man op een fiets. Uit tegengestelde richting kwam een landbouwvoertuig, die voor de fietser naar rechts uitweek, maar ter hoogte van de bromfietsen weer helemaal op de rijbaan terug kwam. De bromfietser kwam in aanraking met de achterzijde van het landbouwvoertuig en raakte de macht over haar stuur kwijt. Zij kon daarbij de voor haar rijdende fietser niet meer ontwijken. De bromfietsen en fietser kwamen ten val. Het landbouwvoertuig heeft hier kennelijk niets van gemerkt en is door gereden. De fietser, een oudere man, is met een pijnlijke schouder verder gefietst. De bromfietser moest zich met lichte verwondingen aan hand, knieën en onderbeen onder doktersbehandeling laten stellen. Haar bromfiets werd flink beschadigd. De politie wil graag contact met de fietser en met de bestuurder van het landbouwvoertuig. Telefoon politie Gemert-Laarbeek
: 0492-391200.

GEMERT:
Op donderdag 7 oktober, kort voor 17.30 uur, vond in Gemert een eenzijdig verkeersongeval plaats.
Op de Zuid-Om raakte een 28-jarige inwoner van Didam onwel, schampte een verkeersbord en kwam met zijn auto in de berm terecht. Hij werd met hart- en nekklachten overgebracht naar het ziekenhuis in Helmond. Verder bleef het bij lichte materiele schade.

MARIAHOUT:
Op 7 oktober, omstreeks 21.15 uur, kwam op het Broek in Mariahout een 16-jarige jongeman uit Mariahout met zijn bromfiets ten val, omdat hij vanwege een plots overstekend konijn een uitwijkmanoeuvre moest maken. De bromfietser liep enkele schaafwonden op. Zijn bromfiets raakte zwaar beschadigd.

BEEK&DONK:
op vrijdagochtend 8 oktober werd door een 17-jarige jongeman uit Helmond aangifte gedaan van diefstal van zijn
bromfiets. Deze brommer, een zwarte Honda-Wallero, stond afgesloten tegen de gevel van een horecagelegen-heid aan de Oranjelaan in Beek&Donk. De diefstal vond plaats op donderdagavond 7 oktober, tussen 20.00 uur en 21.00 uur.

Deel: ' Politiebericht Gemert/Laarbeek '