Politiebericht

Persberichten District Groningen/Haren/

Woensdag 24 februari 1999

Melding geldboete
Een 31-jarige stadjer meldde zich bij het politiebureau aan de Rademarkt. De man verwachtte nog een geldboete te moeten betalen. Dit bleek juist. De geldboete kon hij echter niet voldoen, zodat hij werd overgedragen aan de parketpolitie.

Alcomobilisten
Afgelopen avond en nacht werden drie bestuurders aangehouden voor het rijden onder invloed van alcohol. Een 21-jarige stadjer bleek bovendien niet in het bezit van een rijbewijs. Terwijl een 33-jarige man uit Ezinge door de alcohol met zijn auto van de weg raakte. Alle drie bestuurders kregen een pro-cesverbaal.

Beroving
Een 38-jarige man uit Groningen werd afeglopen nacht van zijn bromfiets beroofd. Op de Nieuweweg werd hij door een tweetal verdachten gedwongen te stoppen. Onder bedreiging van een mes werd hem de bromfiets afgenomen, waarna de daders er vandoor gingen.

Ongeval met doorrijder
Op de kruising Hoendiep/Laan 40 veroorzaakte een onbekende automobilist een aanrijding. De bestuurder reed na de aanrijding door. Bij een onderzoek in de omgeving werd de auto op de Aluinstraat aangetroffen en overgebracht naar het bureau. Een onderzoek naar de bestuurder is gaande.

Inbraak in winkel
Bij een doehetzelf zaak aan de Helper Westsingel werd afgelopen nacht een ruit ingegooid en vermoedelijk werden enkele goederen uit de winkel weggenomen. Hetzelfde gebeurde bij een drankensuper aan de Paterswoldseweg. Ook daar gooiden verdachten een winkelruit in en gingen er met een hoeveelheid drank-flessen vandoor.

Amokmaker
In een studentenflat aan de van Heemskerckstraat werd afgelopen nacht een 26-jarige man aangehouden. De man was op bezoek geweest en miste bij vertrek zijn jas. Hierop ging hij door het lint en vernielde het interieur van een woonkamer. De man werd overgebracht naar het politiebureau.

Informatie via afdeling Voorlichting, telefoonnummer 050 - 599 5010

Deel: ' Politiebericht Groningen/Haren '