Politiebericht

Persberichten Groningen/Haren/
Maandag 19 april 1999

'Verkoper' steelt GSM
Een 30-jarige man is gistermiddag in zijn woning beroofd van zijn mobiele telefoon. De man had de verdachte uitgenodigd, omdat deze een notebook te koop had. Samen met zijn vriendin demonstreerde de 'verkoper' de computer. Toen het slachtoffer niet geïnteresseerd bleek in het apparaat, deed de vriendin voor alsof zij zich niet goed voelde. Zij vertrok met de notebook uit de woning. De 'verkoper' stelde daarna belangstelling voor de GSM van het slachtoffer, maar over een ruil konden ze het niet eens worden. Ook de verkoper deed toen alsof hij beroerd werd. Toen het slachtoffer hem naar buiten begeleide en zijn mobiele telefoon terug vroeg, bedreigde de man hem met een mes en ging er vandoor,

Vervelende jongeren bij bromfietser
Tijdens een controle gistermiddag van een bromfiets in de Noorderstationstraat werd een groepje aanlopende jongeren vervelend ten opzichte van de bromfietser. Na enkele vorderingen van de politie vertrok de groep op een na. Deze 19-jarige jongen werd vervolgens aangehouden en kreeg een boete van fl. 300,- mee naar huis. Van de bromfiets van de 31-jarige man uit Groningen bleek het goedkeuringsnummer en het framenummer niet te kloppen. Het voertuig is voor nader onderzoek in beslag genomen.

Heling
Twee mannen (18 en 31 jaar) uit Groningen zijn gisteravond aangehouden i.v.m. heling. De 18-jarige man kocht op de Vismarkt van de ander een fiets voor fl. 13,--. Beiden zijn na verhoor weggestuurd.

Inbreker opgesloten een schuur
Een 31-jarige inbreker is in de Cristinastraat opgesloten in een schuur. De verdachte had gistermiddag ingebroken in een pand aan de Reddingiusweg en was overlopen door de bewoners. Na een achtervolging konden zij hem pakken en in afwachting van de politie werd hij opgesloten in een schuur. De inbreker vertelde op weg naar het bureau een stereotoren te hebben gevonden in de bosjes en dat hij niet had ingebroken. De man is ingesloten.

Fietsster gewond door overstekende eend
Een 18-jarige vrouw is gisteravond gewond overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen, nadat zij op de Haydnlaan was gevallen met haar fiets. De vrouw reed op de Bachkade toen plotseling een eend op de kruising wilde overstekenden. Om het dier niet aan te rijden week de fietsster uit, maar kwam daardoor ten val en liep hoofdletsel op.

Geluidsoverlast
De politie heeft vannacht de geluidsinstallatie van een 24-jarige man in beslag genomen. Na een melding van geluidsoverlast in de Pleiadenlaan, belde de politie bij het betreffende pand aan. Er werd niet opengedaan, waarna de politie met toestemming van de hulpofficier de deur forceerde. In de woning werd niemand aangetroffen. De stereo stond echter wel op volle kracht te spelen. Alle geluidsapparaten werden meegenomen.

Caféklanten stelen drank
Twee mannen van 20 jaar uit Almelo en Hoofddorp zijn vannacht aangehouden voor het stelen van flesjes bier en een glas sterke drank in een café aan de Grote Markt. De mannen werden na verhoor weggestuurd. Van het betreffende café kregen ze een ontzegging uitgereikt.

Inbreker in etalage gepakt
Een 28-jarige man uit Groningen is vannacht aangehouden toen hij werd betrapt op diefstal van een nieuwe bromfiets uit een fietsenwinkel aan de Turfsingel. Toen de politie arriveerde was de man bezig het voertuig uit de etalage te tillen. De man is ingesloten.

Informatie via bureau voorlichting, tel. 050 599 5010

Deel: ' Politiebericht Groningen / Haren '