Politiebericht

Persberichten District Groningen/Haren/
Vrijdag 2 april 1999

Man aangehouden voor vuurwapenbezit
De politie heeft vannacht een 47-jarige man in een woning aan de Adriaan van Ostadelaan aangehouden voor vuurwapenbezit. De man had volgens getuigen omstreeks middernacht met een wapen lopen zwaaien op de Stoepemaheerd. De politie trof de man niet aan, maar kreeg te horen dat de man in een taxi richting de stad was gegaan. Daarop werd de man in een woning aan de Adriaan van Ostadelaan aangehouden en werd het geladen vuurwapen in beslaggenomen. De man is ingesloten.

Verkeersongeval Winsumerweg
Een 58-jarige man is gistermiddag gewond geraakt toen hij met zijn auto tegen het spoorwegviaduct over de Winsumerweg reed. De man moest door de brandweer uit het wrak worden bevrijd, waarna hij met onbekend letsel werd overgebracht naar het AZG. De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht van het ongeluk.
Door het ongeval moest een 46-jarige man uit Mensingeweer remmen op de Winsumerweg. Dit kreeg een 20-jarige man uit Groningen te laat in de gaten, waardoor deze tegen twee voorgangers reed, de berm in vloog en na een botsing met een boom over de kop ging. De man is met knieklachten uit de auto gehaald.

Kop-staartbotsing op Weg der Verenigde Naties
Een 45-jarige man uit Usquert is gisterochtend tegen een 59-jarige man uit Groningen gereden toen deze moest remmen voor een file op de Weg der Verenigde Naties. Bij het ongeval raakte ook een 27-jarige vrouw uit Groningen betrokken, omdat deze door de wagen van de man uit Usquert werd geraakt. Hij werd met nekklachten overgebracht naar het AZG.
De auto's van de heren moesten worden afgesleept.

Twee keer te hard
Een 34-jarige man uit Groningen is gisterochtend aangehouden voor het het overtreden van de maximumsnelheid. Op de Plataanlaan (binnen de bebouwde kom) reed de man 103 km/u. Bovendien haalde hij rechts in. Het rijbewijs is ingevorderd.
Een 38-jarige man uit Eemnes hoefde zijn rijbewijs niet in te leveren, want deze was al een half jaar verlopen. De man kreeg boetes voor te snel rijden en het gebruikmaken van het verdrijvingsvlak op de Groningerweg.

Twee keer huisvredebreuk
Een 32-jarige man uit Groningen is gistermiddag aangehouden voor huisvredebreuk. De man heeft een lokaalverbod voor een supermarkt aan de Claremaheerd. Door een klantenkaart met een valse naam, kwam de verdachte nog steeds in de winkel. De man werd echter herkend en kon door de politie voor zijn woning worden aangehouden. Hij is met een boete van fl. 300,- heengezonden.
Een 41-jarige man uit Groningen is vannacht aangehouden in een hotel aan de Grotel Markt. De man had een lokaalverbod gekregen voor de Zuidzijde van de Grote Markt. Hij wilde hier echter niet aan en weigerde het hotel te verlaten. Ook de politie kreeg de man, wegens verzet, met moeite in de auto. Hij is ingesloten.

Vechtpartij
Een 16-jarige jongen is gistermiddag in de Reviusstraat aangehouden voor het vechten op straat. De jongen had in de Couperusstraat ruzie gekregen met een buurtgenoot van 18 jaar, wat uitmondde in een vechtpartij. Hierbij kreeg de 18-jarige rake klappen. Het slachtoffer alarmeerde de politie. Maar de twee kregen in het bijzijn van de agenten weer aan de stok met elkaar, daarop werden de twee en een tweetal omstanders uit elkaar gezet. Vervolgens zag de groep kans om te vluchten, waarbij de 16-jarige in de kraag werd gegrepen. Bij hem werden twee bolletjes cocaïne aangetroffen. De jongen is na verhoor heengezonden.

Inbreker aangehouden
Een 30-jarige inbreker is gisteravond aangehouden in een pand aan de Vondellaan. De man werd door een beveiligingsbeambte overlopen en door de politie aangehouden. De man is na verhoor heengezonden.

Taxichauffeur bedreigd
Een 53-jarige man uit Groningen is vannacht aangehouden wegens bedreiging van een taxichauffeur. De 20-jarige taxichauffeur uit Groningen bracht hem van De Weijert naar de Hoekstraat, maar werd met een broodmes bedreigd. De gealarmeerde politie kon de verdachte op de Hoekstraat aanhouden. De man is ingesloten.

Nadere informatie via bureau Voorlichting, tel. 050 599 5010

Deel: ' Politiebericht Groningen/Haren '