Politiebericht

Woensdag 15 september 1999

Dagelijkse persberichten district Groningen/Haren

Auto in brand
Door nog onbekende oorzaak ontstond vannacht brand in een geparkeerde auto aan de Merelstraat in Groningen. Een achter de wagen geparkeerde andere auto raakte door de brand beschadigd. De brandweer bluste de brand. De politie stelt een onderzoek in. Brandstichting wordt niet uitgesloten.

Man gewond bij vechtpartij
Bij een ruzie in de Hoekstraat in Groningen is gisteravond een 39-jarige man uit Groningen gewond geraakt. Het slachtoffer kreeg ruzie met een andere man over een mobiele telefoon. Daarbij werd hij met een scherp voorwerp in de schouder gestoken. Hij is voor onderzoek overgebracht naar een ziekenhuis. Daar bleken de verwondingen mee te vallen. De politie heeft kort na de ruzie een 54-jarige man uit Groningen aangehouden in de Nieuwe Ebbingestraat in Groningen. Hij wordt ervan verdacht het slachtoffer te hebben gestoken. De verdachte is ingesloten. De toedracht van de ruzie wordt door de politie onderzocht.

Gewonde bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de kruising van de Admiraal de Ruyterlaan en de Van Heemskerckstraat in Groningen is gisteravond een 20-jarige vrouw uit Groningen gewond geraakt. De vrouw reed op de fiets in verboden richting vanuit de De Ruyterlaan de Van Heemskerckstraat in en hield daarbij niet voldoende rechts. Ze kwam daarbij in botsing met een tegemoet komende personenauto bestuurd door een 39-jarige man uit Groningen. De vrouw kwam te vallen is met beenletsel overgebracht naar een ziekenhuis.

Motorrijdster gewond bij ongeval
Een 25-jarige motorrijdster uit Groningen is gistermiddag gewond geraakt bij een verkeersongeval op het Hoendiep in Groningen. De vrouw werd met haar motor aangereden door een personenauto bestuurd door een 54-jarige vrouw uit Groningen. Die wilde vanaf het Hoendiep de Roderwolderdijk oprijden en zag bij het afslaan de motorrijdster over het hoofd. Die kwam te vallen en is met beenletsel overgebracht naar het ziekenhuis. Zowel de auto als de motorfiets raakten bij het ongeval total-loss. Bij onderzoek van de politie bleek dat de bij ongeval betrokken personenauto niet verzekerd is. De politie heeft de kentekenbewijzen van beide voertuigen ingenomen.

Automobilisten op de vuist
Na onenigheid over een verkeerssituatie op de kruising van de Wegalaan en de Spicastraat in Groningen ontstond gistermiddag een vechtpartij tussen de inzittenden van twee personenauto?s. Een 21-jarige man uit Groningen reed met zijn auto over de Wegalaan en wilde rechtsaf de Spicastraat inrijden. Uit tegenovergestelde naderde een andere auto bestuurd door een 20-jarige man uit Groningen. Omdat deze de binnenbocht nam ontstond bijna een botsing. Beide bestuurders konden echter op tijd stoppen. De 20-jarige bestuurder en een 18-jarige man die bij hem in de auto zat stapten daarop echter uit en trokken de andere bestuurder uit zijn auto waarna zij hem sloegen en schopten. Het slachtoffer liep hoofdletsel en een beschadigd gebit op. Hij is overgebracht naar een ziekenhuis. De beide verdachten zijn door de politie aangehouden. Zij bekenden de andere automobilist te hebben mishandeld. De 18-jarige verdachte moest ook voor behandeling naar een ziekenhuis worden gebracht. Hij liep letsel op aan een hand. Na verhoor z

ijn de beide verdachten heengezonden.

Bejaarde vrouw valt
Op de Vestdijklaan in Groningen is gistermorgen een 90-jarige vrouw uit Groningen gewond geraakt nadat zij was komen te vallen. De vrouw struikelde over haar rolator toen zij het trottoir wilde afstappen. Ze liep hoofd- en beenletsel op en is overgebracht naar een ziekenhuis.

Poging fietsendiefstal
Twee mannen van 20 en 21 jaar uit Eindhoven zijn vannacht door de politie aangehouden op de Rademarkt in de Stad. De mannen stopten met een bestelauto voor het politiebureau en laadden een tweeral fietsen in die voor het bureau gestald waren. De dienstdoende receptioniste van het politiebureau zag de diefstal echter. Zij waarschuwde dienstdoende politiemensen die de mannen konden aanhouden. De mannen verklaarden later uit balorigheid te hebben gehandeld om te kijken hoe de politie zou reageren. Ze zijn beide na verhoor met een bekeuring voor baldadigheid (fl. 80,-) heengezonden.

Fietsster gewond bij ongeval
Bij een verkeersongeval op de Vondellaan in Haren is gistermorgen een 54-jarige vrouw uit Haren gewond geraakt. De vrouw werd van achteren aangereden door een 27-jarige automobilist uit Haren die niet voldoende oplette. De vrouw kwam te vallen en is met hoofdletsel overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen.

Bestuurder onder invloed
De politie heeft gistermorgen een 49-jarige man uit Groningen aangehouden op de Oosterhamriklaaan in Groningen. De man reed in een auto en bleek bij een routinecontrole door de politie onder invloed van alcohol te verkeren. Bij de ademanalyse werd een bloedalcoholgehalte van 1.6 promille gemeten. De man is na verhoor met een dagvaarding heengezonden. Zijn rijbewijs is door de politie ingevorderd.

Inlichtingen; afdeling voorlichting, 050-5995010

Deel: ' Politiebericht Groningen/Haren '