Politiebericht

Dinsdag 23 februari 1999

Persberichten van de districten Noord, Oost, West en Midden

St.
Annen/Winschoten/Vriescheloo/Bellingwolde/Blijham/Nieuwolda/Scheemda: Snelheidscontrole
Maandagmiddag van 14.00 tot 16.00 uur is snelheidscontrole gehouden op de Eemshavenweg ter hoogte van St Annen. Van de 889 gecontroleerde voertuigen reden 64 te snel. De hoogst gemeten snelheid is nog niet bekend, de toegestane snelheid bedraagt 100 km/h.

Maandag van 15.45 tot 16.45 uur is snelheidscontrole gehouden de Molenweg in Winschoten. In totaal zijn 16 bestuurder bekeurd ter zake te snel rijden. De hoogst gemeten snelheid was 80 kilometer per uur, waar 50 kilometer per uur is toegestaan.
Maandag van 09.30 tot 10.30 uur is snelheidscontrole gehouden op de Dorpsstraat in Vriescheloo. Vier bestuurders waren in overtreding. De hoogst gemeten snelheid was 75 km/h.
Maandag van 10.30 tot 11.00 uur is snelheidscontrole gehouden op de Hoofdweg in Bellingwolde. Drie bestuurders reden te snel. De hoogst gemeten snelheid was 67 km/h, de toegestane snelheid is 50 km/h. Maandag van 11.00 tot 12.00 uur is snelheidscontrole gehouden op de Tweekerspelenweg in Blijham. Tien bestuurders reden te snel. De hoogst gemeten snelheid was 131 km/h waar 80 is toegestaan. Van 14.30 tot 15.30 uur is snelheidscontrole gehouden op de N362 in Nieuwolda. 17 bestuurders reden te snel en kregen daarvoor een bekeuring. De hoogst gemeten snelheid was 121 km/h waar 80 is toegestaan.
Van 15.30 tot 16.00 uur is snelheidscontrole gehouden op de Oude Rijksweg in Scheemda. Vier bestuurders bleken in overtreding te zijn. De hoogst gemeten snelheid was 97 km/h waar 80 km/h is toegestaan.

Delfzijl: Onbekenden veroorzaken ongeval
Maandagavond laat hebben onbekenden een verkeersongeval veroorzaakt op de Ploeg in Delfzijl. De onbekenden namen een auto weg vanaf de Rolblok in Delfzijl en veroorzaakten daarmee na een korte rit een botsing tegen een andere auto op de Ploeg in Delfzijl. De bestuurder en mogelijk andere inzittenden van de auto gingen er vandoor en zijn niet aangehouden. Aan beide voertuigen is schade ontstaan. Nader onderzoek wordt ingesteld.

Leek: Verkeersongeval letsel
Maandagmorgen is een verkeersongeval letsel ontstaan op de A7 ter hoogte van Leek. Een 30-jarige man uit Groningen reed als bestuurder in zijn auto over genoemde weg. Bij hem in de auto zaten een 30-jarige vrouw uit Groningen en een 31-jarige man uit Groningen. Ter hoogte van de afslag Leek was het wegdek glad door sneeuwval. Vermoedelijk door een combinatie van een glad wegdek in combinatie van te snel rijden raakte de auto in een slip, botste tegen struiken aan de kant van de weg en sloeg over de kop. De bestuurder liep door het ongeval vermoedelijk een schouderbladbreuk op en is voor behandeling overgebracht naar het AZG. De vrouw, die uit de auto werd geslingerd, is voor observatie opgenomen in het AZG.

Lettelbert: Verkeersongeval
Maandagavond is een verkeersongeval ontstaan op de Hoofdstraat in Lettelbert. De bestuurster, een 29-jarige vrouw uit Groningen, reed in haar auto over genoemde weg en reed op een gegeven moment in een flauwe bocht rechtdoor, raakte een lichtmast en kwam in de sloot tot stilstand. Van bestuurster is een bloedproef afgenomen in verband met mogelijk alcohol- en medicijngebruik. Daarvoor was de ademanalyse mislukt. De auto raakte total loss.

Winsum: Diefstal benzine
Maandagavond heeft de politie een 41-jarige man uit Roermond aangehouden op verdenking van diefstal van benzine. De man wordt er van verdacht bij een benzinestation aan de Garnwerderweg in Winsum te hebben getankt en met de auto te zijn weggereden zonder dat de benzine was betaald. Korte tijd later zagen agenten de auto rijden in de richting van Wehe den Hoorn. Even later troffen zij de auto zonder bestuurder aan op de Cleveringastraat in Wehe den Hoorn. Weer enige tijd later werd bij de politie gemeld dat de man aanwezig was bij een benzinestation aan de Provincialeweg in Wehe den Hoorn. De man kon als verdachte worden aangehouden en is voor nader onderzoek ingesloten in het politiebureau in Groningen.

Winschoten: Verkeersongeval letsel
Maandagavond is een verkeersongeval letsel ontstaan op de Dennenweg in Winschoten. Een 55-jarige vrouw uit Winschoten reed in haar auto over genoemde weg. Zij verleende op een gegeven moment geen vrije doorgang aan een voor haar van links komende fietster, die over de Grintweg reed. Deze persoon, een 20-jarige vrouw uit Heiligerlee, kwam door de botsing op de motorkap van de auto terecht. Ze liep daarbij meerdere kneuzingen op. Zij is door een huisarts behandeld.

Muntendam: Twee jongens aangehouden op verdenking van vernielingen De politie heeft afgelopen nacht twee mannen van 23 jaar uit Muntendam en 20 jaar uit Veendam aangehouden op verdenking van het plegen van vernielingen. Ze wordne er van verdacht op de Kromme Elleboog in Muntendam enkele vrievenbussen uit de grond te hebben getrokken en te hebben vernield en op de Kerkstraat een hekje uit de grond te hebben getrokken. De mannen zijn voor nader onderzoek ingesloten.

Muntendam: Inbraak in gebouw
Maandag is aangifte gedaan ter zake inbraak in een bedrijfsgebouw aan de Bouwteweg in Muntendam. In het gebouw is vermoedelijk afgelopen weekeinde ingebroken. Uit het pand worden verschillende gereedschappen vermist, zoals een: bosmaaier, een kettingzaag, een heggeschaar, een rugblazer, een compressor en nog enkele kleinere zaken.

Harkstede: Verkeersongeval letsel
Maandagmorgen is een verkeersongeval letsel ontstaan op de Hoofdweg in Harkstede. Een 25-jarige vrouw uit Hoornse Meer reed over de Hoofdweg. Bij de bocht nabij de Dierenmeerweg begon haar auto te slippen vanwege de natte sneeuw. Op een gegeven moment raakte ze in het langs de westzijde van de rijbaan gelegen kanaal. Ze kon uit eigen beweging uit het voertuig komen en naar de wal zwemmen. Daar is zij door een buurtbewoner opgevangen en onder de douche gezet. De vrouw is met een ambulance overgebracht naar het AZG te Groningen in verband met nekklachten.

Nadere informatie via afdeling Voorlichting, telefoonnummer 050 599 5010

Deel: ' Politiebericht Groningen '