Politiebericht

Persberichten district Groningen/Haren/
Dagelijkse persinformatie stad Groningen
Automobilist na bedreiging aangehouden

Een 23-jarige man uit Groningen werd gisterochtend in Hoogezand aangehouden. De man reed op de Rijksstraatweg in Haren met een auto voorzien van aanhangwagen, terwijl het voertuig meerdere technische gebreken vertoonde. Bovendien bleek de man geen geldig rijbewijs te bezitten voor het vervoer met aanhangwagen. Toen hem werd meegedeeld dat hij niet verder mocht rijden bedreigde hij de politieman en ging er vandoor. Op de Gorechtlaan in Hoogezand kon de man opnieuw worden aangehouden. Hij verzette zich bij zijn aanhouding. Aan het politiebureau bleek ook nog dat de kentekenplaat op de aanhangwagen van diefstal afkomstig was. De man kreeg een proces verbaal en werd daarna heengezonden.

Diefstal Jetski?s
Uit een garagebox aan de Friesestraatweg werden afgelopen week twee Jetski?s gestolen. De daders zijn de box binnengedrongen door een slot te verbreken. De schade is enkele tienduizenden guldens.

Zwaar vervoer
Op het Vrijheidsplein werd een vrachtwagencombinatie uit Kollumerpomp aangehouden. De bestuurder had zijn voertuig 39% te zwaar beladen met papierpallets. Ruim 12 duizend kilo papier moest worden afgeladen. De bestuurder kreeg een proces verbaal.

*Een chauffeur uit Spanje kreeg een proces verbaal voor een lange rijtijd. De man bleek in de voorgaande 24 uur slechts 4 uur rust te hebben gehad. Hem werd een boete van drieduizend gulden opgelegd en een rijverbod.

Inbraak in kindercrèche
In een crèche aan de Nieuwstad werd in de nacht van woensdag op donderdag ingebroken. De daders kwamen de crèche binnen door een hek te forceren. Het kantoorgedeelte werd overhoop gehaald. Uit een aanwezige portemonnee en spaarpotjes werd een paar honderd gulden weggenomen.

Winkeldiefstal
Een 30-jarige Groninger werd gistermiddag betrapt bij een CD winkel in de Herestraat. De man nam CD hoezen en cassettebandjes weg. De man kon op het Zuiderdiep worden gepakt. In een door hem gedragen tas bleken bovendien nog meerdere van diefstal afkomstige goederen te zitten, zoals een paar schoenen, een kledingstuk, een telefoon en videobanden. De man is ingesloten.

Straatroof
Op de Coendersweg werd gistermiddag een 74-jarige vrouw uit de stad beroofd van haar boodschappentas. Twee ongeveer 13 à 15 jarige jongens rukten al fietsend de tas uit haar handen. De vrouw liep daarbij letsel aan haar arm op en werd door ambulancepersoneel behandeld. In de tas zat enig kleingeld en de nodige pasjes en persoonlijke eigendommen.

Ongeval met lestel
Op de Meeuwerderbaan raakte een 19-jarige man uit Groningen gewond bij een ongeval met een automobilist. Het slachtoffer verleende met zijn bromfiets geen voorrang bij het oversteken van de oprit naar de ringweg. Hierdoor liep de man knieletsel op en werd hij overgebracht naar het ziekenhuis.

*Op de Dorpsweg in Onnen liep een 9-jarige jongetje uit die plaats een hoofdwond op. De jongen kreeg een voet in het wiel van zijn fietsje en sloeg over de kop. Hij moest in het ziekenhuis worden behandeld.

*Een 14-jarige meisje uit de stad raakte gisteravond ernstig gewond bij een ongeval op de kruising Pop Dijkemaweg en Kardingerweg. Het slachtoffer reed als passagier mee op de bromfiets van een 16-jarige jongen uit de stad. Deze verleende op de kruising geen voorrang aan een 31-jarige automobilist. Het slachtoffer moest met een bovenbeenbreuk naar een ziekenhuis worden gebracht.

Vechtpartij
Bij een vechtpartij in de Gelkingestraat werd vannacht een 17-jarige Groninger aangehouden. De verdachte had een 21-jarige man uit Emmeloord met een bierglas op zijn hoofd geslagen, waardoor deze een hoofdwond opliep. Getuigen wezen de verdachte aan. Hij werd ingesloten. Het slachtoffer moest zich in het ziekenhuis laten behandelen.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel.050-5995010

Deel: ' Politiebericht Groningen '