Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Groningen 26-03-99

Persberichten districten Noord, West, Midden en Oost/ Dagelijks persinformatie

Leek - Bestuurder onder invloed
Op De Schans in Leek heeft de politie gistermiddag een 56-jarige man uit Leek aangehouden. De man reed in een auto die hij bestuurde terwijl hij onder invloed van alcohol verkeerde. Bij de verdachte werd 2.1 promille gemeten. Tegen de man - die na verhoor is heengezonden - is proces-verbaal opgemaakt. Zijn rijbewijs is door de politie ingevorderd.

Marum - Man overloopt insluiper
Een 79-jarige man heeft gistermiddag een insluiper overlopen in zijn woning aan de Wendtsteinweg in Marum. De man kwam omstreeks 17.30 uur thuis en hoorde iemand op de bovenverdieping lopen. De bewoner - die aanvankelijk dacht dat het zijn vrouw was - kwam op de trap een hem onbekende vrouw tegen die de woning uitvluchtte. Pas later werd geconstateerd dat uit de woning een geldbedrag van enkele honderden guldens was gestolen. Ook bleken twee tassen klaar te staan met daarin porseleinen serviesdelen die door de dievegge zijn achtergelaten. De politie stelt een onderzoek in.

Veendam - Dief aangehouden
Nabij het Julianapark in Veendam heeft de politie gistermiddag een 27-jarige man uit Veendam aangehouden. Hij werd aangehouden op basis van een opgegeven signalement nadat hij in de Kerkstraat in Veendam kleding had gestolen. Hij had dit kort voor de aanhouding in de struiken verstopt. De man is overgebracht naar het politiebureau en na verhoor met een dagvaarding heengezonden.

Overschild -Bestuurder rijdt tegen politieauto
Langs het Eemskanaal zuidzijde in Overschild heeft de politie gisteravond een 46-jarige man uit de gemeente Ten Boer aangehouden. De man reed in zijn auto met hoge snelheid in de richting van de Bloemhofbrug. Ter hoogte van de Laanweg reed hij tegen de linkerbuitenspiegel van een hem tegemoetkomende politieauto aan die voorgesorteerd stond om linksaf te slaan. De man bleek te hebben gedronken maar na aanhouding bleek bij de ademanalyse dat zijn bloedalcoholgehalte juist beneden 0.5 promille lag. Daarop is hij direct vrijgelaten.

Wildervank - Bromfietser onder invloed
Een 47-jarige man uit de gemeente Gieten is vannacht door de politie aangehouden op de Raadhuisstraat in Wildervank. De man reed op een brommer en droeg geen helm. Ook bleek hij bij controle niet in het bezit te zijn van een bromfietscertificaat. Hij verkeerde onder invloed van alcohol. De man weigerde zijn medewerking aan de blaastest op straat en - later op het politiebureau - ook aan de ademanalyse. Daarom is van hem een bloedproef genomen. Na verhoor is de verdachte heengezonden. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt wegens het rijden onder invloed en het weigeren van blaastest en ademanalyse.

Schildwolde - Gewonde bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de Hoofdweg in Schildwolde is gisteravond een 42-jarige man uit de gemeente Slochteren gewond geraakt. De man raakte ter hoogte van de snelheidsremmers in de Hoofdweg met zijn auto in een slip en botste tegen een boom. Het slachtoffer - die geen autogordel droeg - is met hulp van de brandweer van Slochteren uit zijn wagen gehaald en met hoofdletsel overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen. Bij onderzoek door de politie bleek de verdachte te hebben gedronken. Van hem is een bloedproef genomen. De auto raakte zwaar beschadigd en is door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Delfzijl - Rijden tijdens ontzegging
Wegens het rijden in een auto terwijl hem de rijbevoegdheid tot medio 1999 is ontzegd heeft de politie gistermorgen een 34-jarige man uit de gemeente Loppersum aangehouden. De man reed in zijn auto over de Valgenweg in Delfzijl. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Appingedam - Man op gestolen bromfiets
Op de Delfzijlsterweg in Appingedam heeft de politie gisteravond een 20-jarige man uit Delfzijl aangehouden. De man reed in de zogenaamde amazonezit op zijn snorfiets. De gegevens van het verzekeringsbewijs van de bromfiets bleken niet overeen te komen met het verzekeringsplaatje. Ook had de man geen bromfietscertificaat. Aan het politiebureau bleek de snorfiets in 1996 te zijn gestolen in Amersfoort. De verdachte bleek ook een valse naam te hebben opgegeven. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt. Betrokkenheid bij de diefstal van de snorfiets kon niet blijken. Na verhoor is de verdachte heengezonden. De bromfiets is in beslag genomen.

Loppersum - Insluiper in woning
Een 87-jarige vrouw uit Loppersum trof gistermiddag een onbekende vrouw in de slaapkamer van haar woning aan de Dr. Van Leeuwenhof aan. Toen de verdachte zich betrapt wist verliet zij onmiddellijk de woning. De bejaarde vrouw mist een geldkistje met een bedrag van enkele honderden guldens. De mogelijke dievegge is eerder op de middag ook al gezien op de Fruitlaan in Loppersum. Het is niet uitgesloten dat de vrouw meerdere pogingen tot insluiping heeft ondernomen. De politie zoekt getuigen van de insluiping. Zij worden verzocht contact op te nemen met het politiebureau in Delfzijl, telefoon: 050-5996300.

Winschoten - Diefstal van benzine
Afgelopen nacht heeft de politie een 35-jarige man uit Winschoten aangehouden op de Gasthuislaan in die plaats. De man werd door een getuige betrapt toen hij bezig was in de Molenhornstraat benzine af te tappen uit de tank van een geparkeerde auto waarvan hij de tankdop had afgebroken. De verdachte is ingesloten voor nader onderzoek en verhoor.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5996403

Deel: ' Politiebericht Groningen '