Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Groningen 20-03-99

Man op Julianaplein onder vrachtwagen/
Zaterdag, 20 maart 1999
Een nog onbekende man is vanmorgen, omstreeks 09.30, op de A28 onder de aanhanger van een vrachtwagen gekomen en ter plaatse overleden. Volgens de 37-jarige vrachtwagenchauffeur uit Witte Paarden liep de man het Julianaplein op en hinderde daarbij tientallen auto's die bij de verkeerslichten wilden wegrijden. Verschillende bestuurders moesten voor de man remmen, die volgens de chauffeur een agressieve indruk maakte. Toen de verkeerslichten, van vrachtwagenchauffeur om linksaf te slaan richting Assen, op groen sprongen ging de man voor de vrachtwagen staan. Aangezien hij niet wilde wijken, bleef de vrachtwagenchauffeur wachten, totdat de man aan de linkerzijde van de vrachtwagen uit zijn gezichtsveld verdween. De vrachtwagenchauffeur trok langzaam op en vervolgde zijn weg. Ongeveer honderd meter na de kruising, hoorde de chaufeur iets en zette de vrachtwagen aan de kant. Toen bleek dat de onbekende man onder de wielen van zijn aanhanger was gekomen. De man is vermoedelijk op de dissel van de vrachtwagen geklommen en ter hoogte van de afslag Groningen-Zuid gevallen of gesprongen. De politie stelt een onderzoek in.

Getuigen worden verzocht contact op te nemen met Regiopolitie Groningen, tel. 050 5995995. Nadere informatie via bureau Voorlichting (050) 599 5011

Deel: ' Politiebericht Groningen '