Politiebericht

Zaterdag 8 mei 1999

Dagelijkse berichten districten Groningen / Haren, West, Noord, Midden en Oost
Groningen: Verkeerscontrole

Gistermiddag heeft de politie tussen 14.00 en 16.00 uur 36 fietsers en zevental automobilisten geverbaliseerd voor het rijden in de Oosterstraat in strijd met een geslotenverklaring.

Groningen: Inbraak in auto's
Vannacht zijn twee jongens van 16 jaar oud uit de stad Groningen op het Floresplein in hun woonplaats op heterdaad door de politie aangehouden voor inbraak in personenauto?s. Een getuige zag het tweetal de portieren van een aantal auto?s openbreken, waarna hij de politie alarmeerde. De politie hield de verdachten aan en bracht hen voor verhoor naar het Groninger politiebureau over. De verdachten zijn in verzekering gesteld.

Groningen: Baldadigheid
De politie heeft vannacht een 17-jarige jongen uit de stad Groningen voor vernieling aangehouden.
Een surveillance-eenheid van de politie constateerde, dat de verdachte hard tegen een reclamebord aanschopte. Op het moment dat de politie de knaap op zijn gedrag wilde aanspreken, ging de verdachte er snel vandoor. De politie wist de verdachte aan te houden. Hij kreeg een bekeuring van f 80.- voor het plegen van baldadigheid.

Groningen: Rijden onder invloed
Vannacht heeft de politie in de J.C. Kapteynlaan in Groningen een 55-jarige bestuurder van een bedrijfsauto uit de stad Groningen geverbaliseerd voor het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. Bij onderzoek op het politiebureau bleek, dat de automobilist 1.4 promille alcohol in zijn bloed had. De verdachte kreeg een rijverbod van 7 uur. Zijn rijbewijs is door de politie ingevorderd.

Aduard: Snelheidscontrole
Gistermiddag heeft de politie op de Friesestraatweg (N 355) in Aduard een snelheidscontrole gehouden (80 km/u). Van de 634 gecontroleerde bestuurders van voertuigen kregen er 11 een proces-verbaal voor het te snel rijden. De snelheden lagen tussen de 87 en 104 km/u.

Zuidhorn
Vannacht heeft de politie op het parkeerterrein bij het NS-station aan de Wilhelminalaan in Zuidhorn een drietal verdachten in de leeftijd van 19, 20 en 26 jaar, allen wonende in Zuidhorn voor auto-inbraak aangehouden. Een surveillance-eenheid zag één van de knapen in een auto zitten, terwijl de twee anderen zich in de buurt ophielden en zich bij het zien van de politie uit de voeten maakten. Zij meldden zich later bij het politiebureau in Zuidhorn en werden aangehouden. De 20-jarige verdachte werd op heterdaad door de politie aangehouden. De politie heeft de verdachten overgebracht naar het politiebureau in Groningen en zijn daar voor nader verhoor ingesloten. Zij verklaarden in een zevental auto?s te hebben ingebroken. Tijdens de overbrenging wezen de verdachten bij het station en in de Boltslaan hun ?werkplekken? aan. Welke goederen de knapen uit de auto?s hebben ontvreemd is nog niet bekend.

Appingedam: Dronken automobilist
Gistermiddag heeft de politie op de Farmsumerweg in Appingedam een 50-jarige automobilist uit Tjuchem bekeurd voor het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. Bij onderzoek op het politiebureau bleek, dat de verdachte 1.4 promille alcohol in zijn bloed had. Het rijbewijs van de verdachte is ingevorderd.

Delfzijl: Dronken bromfietser
Gisteravond heeft de politie proces-verbaal opgemaakt tegen een 38-jarige bromfietsbestuurder uit Delfzijl, die op de Kustweg in Delfzijl onder invloed van alcohol zijn voertuig bestuurde. Het ademanalyse-apparaat gaf aan, dat de bromfietser 0.7 promille alcohol in zijn bloed had. Hij kreeg een rijverbod van twee uur.

Delfzijl: Botsing tegen lantaarnpaal
Vannacht is een 26-jarige automobilist uit Drieborg met zijn personenauto op de Provincialeweg N 362 in Delfzijl van de weg geraakt en tegen een lantaarnpaal tot stilstand gekomen. De auto raakte zwaar beschadigd en de bestuurder, die alleen in de auto zat, lag naast zijn voertuig. Drie vrienden van het slachtoffer stonden bij het slachtoffer. Zij hadden de bestuurder gezocht, omdat hij niet in de kroeg op was komen dagen. Het slachtoffer is naar het AZG overgebracht. Van de bestuurder is een bloedproef afgenomen.

Vledderveen: Inbraak kantine
Gisteravond is er in de kantine van de motorclub ?MRTO? aan de Aviaweg in Vlededrveen ingebroken. Men heeft een ruit ingeslagen van het gebouw ingeslagen om in de kantine te kunnen komen. Er werd niets weggenomen. Men verliet het gebouw door een buitendeur open te trappen.

Finsterwolde-Delfzijl-Winschoten: Zadeldieven op pad In de nacht van donderdag op vrijdag jl. heeft men in Finsterwolde, Delfzijl en Winschoten uit een drietal maneges respectievelijk aan de Kromme Elleboog, het Zwet en het Oostereinde rijzadels ontvreemd, eventueel geprobeerd te ontvreemden. In de manege in Finsterwolde had men één zadel achter de manege voor vervoer klaargelegd. Klaarblijkelijk is (zijn) de dader(s) gestoord. Ook in de manege in Delfzijl lag een aantal zadels voor vervoer klaar; er wordt niets vermist. In Winschoten heeft men eveneens in de manege ingebroken, waarbij men er wel in is geslaagd om drie rijzadels mee te nemen. De waarde van het ontvreemde is f 9000.-.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht Groningen '