Politiebericht

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Vrijdag, 21 januari 2000

Aanhangwagen in brand; 15000 gulden schade
Een aanhangwagen, gebruikt als marktkraam voor snijbloemen, is gisternacht omstreeks 6.00 uur in brand gevlogen. De aanhangwagen stond geparkeerd op de Adriaan Pauwstraat in de stad. De brandweer bluste de brand maar kon niet meer voorkomen dat de hele voorraad aan snijbloemen verloren ging. Tevens ontstond er behoorlijke brandschade aan de marktkraam. De politie denkt aan brandstichting en stelt een nader onderzoek in.

Man vernielt ramen RIAGG-gebouw
Een 28-jarige stadjer heeft vannacht vijf ramen van het RIAGG-gebouw aan de Hereweg vernield. De politie die getipt was kon de man kort na de vernielingen aanhouden en sloot hem in. De man maakte een verwarde indruk, hetgeen vermoedelijk ook de oorzaak was van de vernielingen.

Ongeval met letsel Bedumerweg
Bij een botsing tussen twee personenauto's gisteravond op de Bedumerweg raakte een 42-jarige vrouw uit Zwaagwesteinde gewond. Ze is met nekletsel overgebracht naar het ziekenhuis. Zij zat in de auto die werd bestuurd door een 26-jarige plaatsgenoot, die op de kruising Bedumerweg met de Molukkenstraat en de Plantaanlaan in botsing kwam met een tegenligger die plotseling linksaf sloeg. De tegenligger, een 53-jarige inwoonster van Groningen, kwam met de schrik vrij. De beide auto's raakten flink beschadigd.

Gewonde bij botsing Friesestraatweg
Een 31-jarige inwoner van Ten Boer raakte gistermiddag gewond toen hij op de Friesestraatweg betrokken raakte bij een botsing tussen drie personenauto's. Hij is met nek- en knieklachten overgebracht naar het ziekenhuis. Zijn auto raakte daarbij totaal vernield. Hij stond stil op de rijbaan van de Friesestraatweg achter een automobilist die linksaf wilde slaan. Dit werd niet opgemerkt door een achteropkomende automobilist, een 22-jarige inwoonster van Surhuizum die achter op de auto van de Boerster botste die daardoor op de linkerweghelft schoof. Op dat moment naderde vanuit tegengestelde richting uit de richting Groningen een 59-jarige automobilist uit Roden die vervolgens frontaal op de auto van de Boerster botste. De andere twee auto's raakten eveneens flink beschadigd. Alle drie de auto's zijn door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Alcomobilisten
Bij routinecontroles zijn vannacht twee automobilisten tegen de lamp gelopen voor het rijden onder invloed van alcohol. Op de Vishoek betrof dat een 25-jarige automobilist uit Groningen. Hij had 0,85 promille in zijn bloed. Op de Emingaheerd werd een 19-jarige automobilist aangetroffen. Hij had een promillage van 0,7 promille. Beiden kregen een rijverbod en een transactie van respectievelijk 700 en 390 gulden.

Informatie voorlichting regiopolitie Groningen, telefoon: 050-5995010.

Deel: ' Politiebericht Groningen '