Politiebericht Groningen: Groningen 12-04-2000 Persbericht regiopolitie Groningen
Dagelijkse berichten

Woensdag, 12 april 2000

Aduard: snelheidscontrole
Gistermorgen heeft de politie op de Heereweg in Aduard een snelheidscontrole gehouden. Van de 552 gecontroleerde bestuurders van motorvoertuigen reden 25 te hard. De bestuurders kregen allen een proces-verbaal.

Wildervank: aantreffen drugs
Gistermorgen heeft de politie tijdens een verkeerscontrole in de Woortmanslaan in Wildervank van een 23-jarige automobilist uit Groningen een houten knuppel, die hij achter zijn bestuurdersstoel had liggen, in beslag genomen. Ook trof de politie in het voertuig van de verdachte ruim honderd XTC-pillen en een zakje speed aan. De verdachte is aangehouden en overgebracht naar het politiebureau in Veendam. Na verhoor is de verdachte op vrije voeten gesteld.
Warffum: inbraak in winkel
Gisternacht heeft men in een winkel aan de Schoolstraat in Warffum ingebroken. De verdachten zijn via de achterzijde van het pand de winkelruimte binnengekomen. Diverse producten zoals, haarproducten, toiletartikelen, brillen, rookwaar zijn uit de winkel ontvreemd.
Stadskanaal: winkeldiefstal
Gistermiddag heeft de politie in een supermarkt in Stadskanaal een 37-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. De verdachte had kort voor zijn aanhouding vijf blikjes bier en een pak sinasappelsap uit de winkel ontvreemd. Na verhoor is de verdachte op vrije voeten gesteld; hij kreeg een boete van driehonderd gulden.
Winschoten: vechtpartij
Gisteravond kreeg een 45-jarige inwoner van Nieuweschans in een café in Winschoten het aan de stok met een inwoner van Winschoten. De 45-jarige sprak bij binnenkomst in het café de Winschoter aan, dat hij nog geld van hem te goed had. De Winschoter zei de inwoner van de grensplaats, dat dat niet het geval was, waarna een vechtpartij ontstond. Ook een 34-jarige inwoner van Bellingwolde bemoeide zich met de twist en gaf de Winschoter een kopstoot. De 45-jarige inwoner van Nieuweschans die door de politie is aangehouden- is voor nader onderzoek naar het ziekenhuis overgebracht . Ook de Bellingwolder is aangehouden.

Delfzijl: aanrijding met letsel
Gistermiddag raakte een 28-jarige automobilist op de Provincialeweg N 362 in zijn woonplaats met zijn voertuig, waarachter een aanhangwagen was gekoppeld, van de weg. De combinatie begon door de spoorvorming in het wegdek te slingeren, waardoor de bestuurder de macht over het stuur verloor en met een 38-jarige bestuurder van een bestelbus uit Ulft in botsing kwam. De beide bestuurders en een inzittende van de personenauto zijn allen met lichte verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht.

Groningen: jeugdige avonturier
De politie ontfermde zich gisteravond over een 7-jarig jongetje uit de wijk Beijum dat op het busstation bij het Hoofdstation was aangetroffen. Het joch had daar te kennen gegeven met de bus naar Stadskanaal te willen. De jongen wist niet te vertelen waar hij woonde. Via-via kwam de politie achter het adres van zijn opa en oma. Daar bleek dat het jongetje nogal avontuurlijk is ingesteld en vaker alleen op pad gaat. Hij was gisteren in de loop van de dag ook al op eigen initiatief naar een café in de stad geweest waar hij van iemand een strippenkaart had weten te bemachtigen.

Groningen: fotograaf mishandeld
Een fotograaf werd gistermiddag op de Steenhouwerskade in Groningen zonder enige aanleiding door twee jongens mishandeld. De man, een 25-jarge inwoner van Groningen, maakte opnames van het Cascadegebouw. Twee voor hem onbekende jongens begonnen onverwacht tegen hem te schreeuwen waarna hij in het gezicht werd gestompt. De belagers probeerden de fotograaf daarna inclusief zijn apparatuur in het kanaal te gooien. Het slachtoffer wist evenwel te ontkomen. De politie is op zoek naar de twee belagers die ongeveer 17 á 18 jaar oud zijn.
Groningen: oude bekende blijft bezig
Een surveillance-eenheid van de politie zag gisteravond hoe in de Muurstraat in Groningen een automobilist een prostituée oppikte en met haar wegreed. Aangezien tippelen in Groningen alleen is toegestaan op de tippelzone aan de Bornholmstraat, probeerden de agenten de inzittenden te verbaliseren. Het duurde echter enige tijd eer de auto weer werd getraceerd, dat was bij de begraafplaats aan de Selwerterhof. De inzittenden bleken zich inmiddels deels te hebben ontkleed. Tot niet geringe verbazing stuitten de agenten in letterlijke zin op een oude bekende. De automobilist bleek de 85-jarige inwoner van Zuidlaren die onlangs ook al was aangehouden omdat hij buiten de tippelzone een prostituée had opgepikt. De krasse baas werd, evenals de tippelaarster, ook nu weer aangehouden. De potente Drent kreeg van de politie het dringende advies zijn activiteiten in de toekomst op de legale tippelzone te concentreren.
Groningen: jeugdige winkeldievegge
De politie heeft gisteren in de Herestraat in Groningen vier personen uit Grootegast en Haren aangehouden die op grote schaal bezig waren met het plegen van winkeldiefstal. Onder de verdachten bevond zich een meisje van 9 jaar. Een getuige zag dat een persoon op straat stond met een boodschappenkarretje dat diverse keren werd aangevuld door de andere verdachten. Toen de politie arriveerde, kwamen net twee personen uit een supermarkt van het Zuiderdiep lopen met in hun tassen diverse gestolen spullen. Ook de twee andere verdachten hadden goederen bij zich die waarschijnlijk zonder betaling uit winkels waren meegenomen. Op het meisje van 9 jaar na zijn alle verdachten in verzekering gesteld.

Afdeling Communicatie: 050-5995010

Deel: ' Politiebericht Groningen '