Politiebericht Groningen: Groningen 12-04-2000 Persbericht regiopolitie Groningen
Daders steekpartij aangehouden

Woensdag, 12 april 2000

Twee verdachten, in de leeftijd van 17 en 18 jaar uit de stad Groningen, die in de nachtelijke uren van vrijdag 31 maart jl. op de Paterwoldseweg in Groningen een 47-jarige plaatsgenoot hebben neergestoken, zijn aangehouden en hebben hun aandeel in deze zware mishandeling bekend. Het slachtoffer, dat tijdens deze mishandeling steekwonden in de rug en in de maag- en borststreek had opgelopen wist nog bij een in de buurt gevestigd autobedrijf voor hulp aan te kloppen. Medewerkers van de ambulancedienst hebben de stadjer snel naar het ziekenhuis weten over te brengen, waar hij direct moest worden geopereerd. Het slachtoffer, dat s nachts lopend op weg naar huis was, zag een tweetal jongens op de Paterwoldseweg beiden met hun fiets stilstaan. Op het moment dat het slachtoffer de beide knapen was gepasseerd, werd hij door het tweetal gevolgd. De knapen spraken het slachtoffer aan en eisten goud en geld. Eén van de jongens rukte direct daarop de gouden ketting van de hals van het slachtoffer; tegelijkertijd werd de 47-jarige stadjer gestoken, geslagen en geschopt; ook werd het slachtoffer f 25.- afhandig gemaakt. De verdachten die het slachtoffer niet kenden, hadden het plan die nacht opgevat om iemand te beroven. De verdachten konden worden opgespoord aan de hand van een aantal videobeelden, dat door dat door een camera van een in de buurt gesitueerde onderneming waren gemaakt. De beide knapen hebben bekend en zijn door de rechter-commissaris in bewaring gesteld.
Afdeling Communicatie: 050-5995010

Zoekwoorden: