Politiebericht Groningen, plaats: diverse 27-03-2000 Persberichten regi Groningen
Zondag 26 maart 2000

Dagelijkse persberichten

Wehe den Hoorn: gewonden bij botsing personenautos Bij een botsing tussen twee personenautos gistermorgen op de kruising Provincialeweg met de Warfhuisterweg bij Wehe den Hoorn, raakten vier mensen gewond. Zij zijn voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis (nekklachten). De beide autos raakten zwaar beschadigd. Het ongeval gebeurde toen vanaf de Warfhuisterweg een 37-jarige automobilist uit Roelofarendsveen de kruising opreed en geen voorrang verleende aan de andere automobilist, een 43-jarige inwoner van Leens, die vanuit de richting Leens de kruising naderde. De beide bestuurders en diens partners raakten daarbij gewond. Een 8-jarig dochtertje van het gezin uit Leens kwam met de schrik vrij. Het verkeer is gedurende de afhandeling van het ongeval omgeleid.

Groningen: alcomobiliste botst op verkeerspaal
De auto van een 30-jarige inwoonster van Groningen, raakte zwaar beschadigd toen ze gisteravond op de kruising Bedumerweg met de Plataanlaan op een paal van een verkeerslicht botste. Onderzoek gaf aan dat de vrouw onder invloed van alcohol was (ruim 1 promille). De politie maakt proces-verbaal op.

Onderzoek overval Stoepemaheerd afgerond
Het onderzoek naar de overvallers op het postkantoor aan de Stoepemaheerd in Groningen, die eind januari van dit jaar plaatsvond is afgerond. De verdachten, een 31-jarige inwoner van Groningen en een 35-jarige inwoner van Den Bosch zitten nog in voorarrest. Uit het onderzoek is tevens gebleken, dat beide personen in aanmerking komen voor een overval op een man in Den Bosch waarbij hetzelfde vuurwapen is gebruikt als bij de (mislukte) overval op het postkantoor. Tevens worden ze verdacht van enkele inbraken in den lande (Veldhoven, Helvoirt en Den Bosch). Daarbij werd voor bijna 10.000 gulden aan geld buitgemaakt.

Ter Apel: man door het lint
Een 48-jarige inwoner van Ter Apel is vannacht aangehouden nadat hij zonder aanwijsbare reden aan de Peregrinusstraat in zijn woonplaats een ruit had vernield. Bij de aanhouding ging hij finaal door het lint en probeerde zowel in de auto als aan het politiebureau vernielingen te plegen, hetgeen in de hal van het politiebureau lukte. Daar sneuvelde een ruit. De man beweerde dat hij kort voor de eerste vernieling ruzie had gehad met enkele onbekenden, waardoor hij ontzettend kwaad was geworden. Hij is voor nader onderzoek ingesloten. De politie stelt een nader onderzoek in
.

Wirdum: schade door botsing autos
Bij een botsing op de kruising van de Rijksweg en de Eekwerderweg bij Wirdum raakten gistermiddag de twee betrokken autos zwaar beschadigd. De beide bestuurders kwamen met de schrik vrij. Het ongeval gebeurde doordat een van de betrokkenen, een 26-jarige inwoner van Wirdum, met zijn auto de Rijksweg opreed, zonder voorrang te verlenen aan de ander, een 30-jarige inwoner van Woltersum. De autos zijn door een bergingsbedrijf afgevoerd,

Oosteinde: bejaarde man met driewieler over de kop Een 80-jarige inwoner van Oosternieland en zijn echtgenote, raakten in een benarde positie toen gistermiddag hun driewieler, een Robin Reliant, op de Hooilandseweg in Oosteinde een opstaande rand tussen de rijbaan en het fietspad raakte en op de kop rolde. Omstanders slaagden erin om het tweetal uit het voertuig te halen. De vrouw moest voor nader onderzoek naar het ziekenhuis. De driewieler is door een bergingsbedrijf opgehaald.

Den Andel: gewond bromfietser
Een 18-jarige bromfietser uit Den Andel raakte gisteravond zwaar gewond toen hij op de Oude Dijk in zijn woonplaats frontaal in botsing kwam met een tegemoetkomende 23-jarige automobilist uit hetzelfde dorp. Hij liep onder meer een gecompliceerde beenbreuk op en hoofdletsel. Betrokkene droeg geen helm en bestuurde bovendien onder invloed van alcohol zijn bromfiets. Bij hem is bloed afgenomen voor nader onderzoek in het laboratorium. De beide voertuigen zijn door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Winschoten: inbreker betuigt spijt
Een 33-jarige inwoner van Winschoten meldde zich vrijdagmorgen bij de politie in Winschoten met de mededeling dat hij schoon schip wilde maken. Hij bekende vijf inbraken, waarvan twee pogingen. Onder meer ging het om inbraken in een woning aan de Blijhamsterweg, Het Boschplein en de Emmastraat in Winschoten. De buit bestond uit een paar tv-toestellen en kledingstukken die hij nadien verkocht. Hij pleegde de inbraken tussen december vorig jaar en begin maart van dit jaar. De politie zal de gedupeerden die aangifte hebben gedaan nog nader inlichten. De man is na het verhoor weer op vrije voeten gesteld. De politie maakt proces-verbaal op.

alcomobilisten
Op de Toplicht in Groningen is vannacht een 29-jarige automobilist uit Groningen aangehouden voor het rijden onder invloed van alcohol. Hij bleek 1,6 promille in zijn bloed te hebben. De politie maakt proces-verbaal op. In Winschoten betrof het een 34-jarige inwoner van die plaats. Hij werd aangehouden op de Venne in Winschoten met ruim 1 promille. Op de Stadsweg in Wirdum werd een 20-jarige bromfietser uit Appingedam bekeurd voor 0,8 promille.

Deel: ' Politiebericht Groningen '