Politiebericht Groningen: Groningen 31-03-2000 Persberichten regio Groningen
vrijdagmiddag 31 maart 2000

Dagelijkse berichten

Snelheids controle
Op de Marneweg in Lauwersoog heeft de politie vrijdag tussen de middag een snelheid controle gehouden. Er werden 35 bestuurders bekeurd voor het te snel rijden. Een 29-jarige man uit Warffum reed werd staande gehouden Hij bleek 145 km per uur te rijden, waar slechts 80 km is toegestaan. De man moest zijn rijbewijs inleveren en kreeg een proces verbaal opgelegd.

Olie op rijbaan
Op diverse plaatsen in Leek trof de politie vrijdagochtend olie op de rijbaan aan. Na het spoor gevolgd te hebben ontdekten de agenten de dader, een chauffeur van een transportbedrijf uit Eext , op de Nienoordsingel. Zijn voertuig bleek een lekke olieleiding te hebben. Brandweer en gemeente reiniging moesten de weg reinigen.
Nekletsel bij botsing
Op de Provincialeweg in Winsum raakte een 53-jarige vrouw uit Wehe den Hoorn gewond bij een botsing. De vrouw kreeg geen voorrang van een 51-jarige autobestuurder uit Ten Boer. De vrouw moest door de brandweer uit veiligheidsoverwegingen uit haar auto worden bevrijd. Zij werd naar een ziekenhuis gebracht.

Alcohol
Een 47-jarige inwoonster van Winschoten werd vrijdagmiddag met haar bromfiets op de Otterlaan aangehouden. De vrouw bleek, gezien haar rijgedrag, zichtbaar alcohol te hebben gebruikt. Bij een blaastest constateerden agenten een promillage van ruim 2 promille in haar bloed. Zij kreeg een proces verbaal.

Inbraak in kartonbedrijf
Dieven zijn afgelopen nacht binnengedrongen bij een kartonbedrijf aan de Hoofdstraat in Nieuweschans. Vanaf een bedrijfsterrein werden zeefplaten en afsluiters ontvreemd, nadat de daders eerst een gat in een hekwerk hadden gemaakt. Vermoedelijk hebben de daders met een aanhangwagen de gestolen goederen vervoerd. De schade is enkele duizenden guldens.

Diefstal gereedschap
Bij een bedrijfspand aan de Lavendelweg hebben dieven afgelopen nacht gereedschap gestolen. Door een ruit te verbreken kwamen de daders het perceel binnen. Uit het pand werden een fax, computer, slijptollen, decoupeerzaag en fototoestel weggehaald. Ook hier is de schade groot.
Bureau Communicatie 050-5995010

Deel: ' Politiebericht Groningen '