Politiebericht Groningen: diverse 24-03-2000
Persberichten regio Groningen (vrijdagmiddag) Vrijdag 24 maart 2000

Dagelijkse persberichten

Insluipster in bejaardencomplex
In een bejaardencomplex aan de Gabrielstraat in Groningen is de laatste drie weken een insluipster actief. De politie heeft na onderzoek vastgesteld dat er uit vier woningen geld en sieraden verdwenen zijn. In drie gevallen bleef het beperkt tot een insluiping waarbij de vrouw werd overlopen door betreffende bewoner. De politie sluit niet uit dat de vrouw ook elders dergelijke praktijken erop nahoudt of dit binnenkort kan doen en waarschuwt daarom met name bewoners van bejaardencomplexen of tehuizen alert te zijn en in het geval de betreffende vrouw wordt gesignaleerd onmiddellijk de politie te waarschuwen. Het signalement luidt als volgt: Een opvallend klein postuur, ongeveer 1.55 cm. lang; grauw en slordig uiterlijk; ze spreekt gebrekkig nederlands met een duidelijk hoorbaar buitenlands accent; ze draagt soms een gebreid mutsje, soms een donkere hoofddoek. De politie is te bereiken onder nummer 050 5995995.
pond cocaïne in beslag genomen
Bij een 24-jarige inwoonster aan de Hortensialaan in Groningen is deze week een pond cocaïne in beslag genomen, alsmede 27 bolletjes (gebruikershoeveelheid van circa 1 gram) van dezelfde substantie. Tevens werd in dezelfde woning een hennepkwekerij aangetroffen met circa honderd planten. De cocaïne en de hennepplanten zijn in beslag genomen. In verband met de vondst werden nog twee andere inwoners van Groningen, een 23-jarige man en een 14-jarige jongen, aangehouden en verhoord. Zij hadden onder meer een rol gespeeld bij de aflevering van de cocaïne. De drugs waren bestemd voor de handel en vertegenwoordigden een straatwaarde van circa 50.000 gulden.
Oldehove: auto over de kop
Een 28-jarige inwoonster van Briltil is vanmiddag met haar over de kop geslagen. Het ongeval gebeurde op de Noordhornerweg bij Oldehove, toen ze in een bocht op onverklaarbare wijze een betonblok in de berm raakte, waarna de auto omsloeg. Ze kwam zelf met de schrik vrij. De auto is door een bergingsbedrijf afgesleept.

Inlichtingen Bureau Communicatie 050 5995010

Deel: ' Politiebericht Groningen '