Korps: Groningen, plaats: Diverse 10-10-2001
Politiebericht Groningen
Woensdag 10 oktober 2001

Dagelijkse berichten

Oostwold (Leek): vrachtauto in de sloot
Op de Ericalaan in Oostwold kantelde dinsdagmiddag een vrachtauto in de sloot naast de weg, nadat deze door onbekende oorzaak in de berm terechtkwam. De 53-jarige chauffeur uit Aduard kon er daarna niets meer aan houden. Het voertuig liep betrekkelijk weinig schade op. Een bergingsbedrijf heeft de vrachtauto weer op de weg getild.

Wehe den Hoorn: aardappeltransport verliest lading Dinsdagmiddag omstreeks 12.15 uur raakte een vrachtauto met aanhangwagen, geladen met aardappels, bij Wehe Den Hoorn van de weg en verloor daarbij een groot deel van de lading die op de rijbaan van de Provincialeweg terechtkwam. Hierdoor ontstond er behoorlijk veel verkeersoverlast. De vrachtautochauffeur, een 38-jarige inwoner van Uithuizermeeden raakte daarbij gewond en is ter behandeling overgebracht naar het ziekenhuis. Het ongeval gebeurde nadat ter hoogte van de kruising met de Klaarkampenweg de chauffeur scherp naar links moest sturen, omdat er vanaf de Klaarkampenweg een personenauto met de voorzijde van het voertuig deels op de rijbaan stond. De betreffende bestuurder van de personenauto, een 80-jarige inwoner van Kampen had zijn auto te laat tot stilstand gebracht en blokkeerde daardoor enigszins de rijweg voor de vrachtauto. Door de sterke stuurcorrectie vloog de vrachtautocombinatie in de middenberm. Daardoor raakte de aanhangwagen los en kantelde. De vrachtauto reed nog een lantaarnpaal en een boom omver en kwam in de middenberm tot stilstand. De weg is enkele uren gestremd geweest. Het verkeer is middels borden omgeleid. Een berginsgbedrijf heeft de combinatie weer

Musselkanaal: inbraak schuurtje; 200 CDs weg
Bij een inbraak in een schuurtje achter een woning aan de Hanne Bruininghstraat in Musselkanaal zijn dinsdagnacht ongeveer 200 Cds gestolen. Tevens heeft men een CD-speler en een mengpaneel meegenomen. Ben is binnengekomen door de deur open te breken. De politie stelt een nader onderzoek in.

Stadskanaal: alcomobilist
Op de Veenstraat in Stadskanaal is dinsdagnacht een 36-jarige inwoner van Stadskanaal aangehouden die onder invloed van alcohol zijn personenauto bestuurde. Hij bleek 1.2 promille alcohol in zijn bloed te hebben. Hij kreeg een rijverbod van 5 uur opgelegd. De politie maakt proces-verbaal op.

Groningen: dronken man aangehouden
De politie heeft dinsdagmorgen op de Grote Markt in Groningen een 30-jarige man uit het Zeeuwse Westdorpe aangehouden. De man had een taxi besteld maar kon de taxichauffeur door overmatig drankgebruik niet vertellen waar hij heen wilde. Hij weigerde echter ook de taxi uit te gaan. Na bemiddeling door de politie stapte hij wel uit maar begon toen zijn woede te koelen op reclameborden. Ook schold de man taxichauffeurs uit en bleek dat hij eerder op de avond een personeelslid van een cafetaria had bedreigd en beledigd. Daarop is de Zeeuw aangehouden en meegenomen naar het politiebureau. De man is ingesloten. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt voor openbare dronkenschap en belediging.

roningen: gewonde bij ongeva
l Bij een verkeersongeval op de Brugstraat in Groningen is dinsdagmiddag een 39-jarige man uit Groningen gewond geraakt. De man reed op de fiets en werd op de kruising met de Munnekeholm aangereden door een bakfiets bestuurd door een 20-jarige vrouw uit Groningen. Die moest haar bakfiets bijsturen om een aanrijding met een bus te voorkomen. Ze raakte daarbij de controle over de bakfiets kwijt en botste tegen de fietser. Die kwam te vallen en is met inwendige verwondingen naar een ziekenhuis gebracht.

Groningen: tippelaarster aangehouden
Een 37-jarige vrouw uit Groningen is dinsdagavond door de politie aangehouden aan het Guyotplein in Groningen. De vrouw tippelde en werd door politiemensen opgepakt nadat ze op de Noorderhaven de aandacht van klanten probeerde te trekken. Ze was in gezelschap van een 37-jarige man uit Groningen. Ook hij werd aangehouden omdat hij bezig was harddrugs te gebruiken. Beiden werden meegenomen naar het politiebureau. Daar bleek dat de vrouw nog een geldboete had openstaan. Ze kon niet betalen en is na verhoor overgedragen aan de parketpolitie en ingesloten. De man is na verhoor heengezonden.

Groningen: mannen aangehouden
In een portiek aan de Vierde Drift Noorderhaven in Groningen heeft de politie dinsdagavond een 50-jarige en 29-jarige man, beiden uit Groningen aangehouden. Ze waren samen in de portiek bezig met gebruiken van harddrugs. Beiden werden meegenomen naar het bureau. Daar bleek dat de 50-jarige verdachte een nog niet betaalde geldboete had openstaan. Hij is overgedragen aan de parketpolitie en ingesloten. De andere verdachte is na verhoor met een bekeuring voor het onnodig ophouden in een portiek heengezonden.

Groningen: man aangehouden
De politie heeft dinsdagmiddag in een doe-het-zelf winkel aan het Sontplein in Groningen een 26-jarige man uit Groningen aangehouden. De man probeerde met een valse kassabon een lamp, die hij vanuit de winkel had meegenomen, te ruilen voor contant geld. Hij werd daarbij door personeelsleden van de zaak betrapt. De man is daarop door de gewaarschuwde politie aangehouden wegens oplichting. Hij werd meegenomen naar het bureau en na verhoor met een proces-verbaal wegens oplichting heengezonden. De man bekende de winkel te hebben willen oplichten.

Inlichtingen, Afdeling Communicatie, 0900-8844.

Deel: ' Politiebericht Groningen '