Politiebericht

Persberichten 16 augustus 1999/

Politieberichten

Eindhoven: Doorrijden na aanrijding
Op maandagmiddag omstreeks 15.40 uur vond er op de Oirschotsedijk een aanrijding plaats tussen twee auto's. Een 20-jarige bestuurder uit Eindhoven reed daar met zijn auto, komen-de vanuit de richting Anthony Fokkerweg, linksaf de Herdgang op. De bestuurder van een rode Nissan bestelauto, die achter de personenauto aankwam gereden, haalde daar op dat moment de linksafslaande auto in. Een aanrijding was onvermijdelijk. Direct na de aanrijding verliet de bestuurder van de bestelauto de plaats van het ongeval zonder zijn identiteit bekend te maken. De politie verzoekt eventuele getuige van de aanrijding zich te melden bij de politie afdeling Strijp, tel. 040 - 2330700.

Helmond: Steunfraude
Door het Bureau Sociale Recherche in de regio Helmond is proces-verbaal opgemaakt ter zake steunfraude, gepleegd door een 29 en een 28- jarige Helmonder. De fraude is gepleegd in de gemeente Helmond in de jaren 1995, 1996 en 1997. De gemeentelijke sociale dienst is hierdoor voor een totaalbedrag van fl. 15.584,46 benadeeld. Het bedrag zal worden teruggevorderd.

Helmond: Man geeft valse naam op
Maandagavond om 18.45 uur is op de Molenstraat een 16- jarige man uit Helmond aangehouden. Kort daarvoor had hij bij een controle op de Pastoor van Leeuwenstraat een valse naam opgegeven. Aan de man werd een geldboete van fl. 120,- uitgereikt.

Helmond: Diefstal uit winkel
Op maandagavond om 20.10 uur is in een winkel aan de Engelseweg een 33- jarige man uit Helmond aangehouden. Kort daarvoor had hij uit de winkel een deurklink met bouwbeslag gestolen. Aan de man werd een winkelverbod uitgereikt. Verdachte is overgebracht naar het politiebureau. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Bladel / Reusel: Snelheidscontrole
Maandagmiddag tussen 12.00 uur en 16.05 uur zijn op de Provincialeweg 316, Eersel - Belgische grens, snelheidscontroles gehouden. Totaal werden er 3279 voertuigen gecontroleerd, waarvan er 79 harder reden dan de toegestane snelheid van 80 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 118 km/u.

Deel: ' Politiebericht Helmond/Eindhoven '