Politiebericht

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Helmond / Eindhoven 10/06/99

Persbericht van 6 oktober 1999 (2e)/

Helmond: Aanhouding hennepkweker
Woensdagmorgen om 10.00 uur is in een woning aan de Paukenstraat een 30-jarige inwoner van Helmond aangehouden. De man had in zijn woning, op de zolderverdieping een professionele hennepkwekerij ingericht. Er stonden honderd hennepplanten die juist geoogst waren. De hennepplanten met een handelswaarde van ± Fl. 12.775,-, zijn inbeslaggenomen evenals de aangetroffen apparatuur. Deze goederen zullen worden vernietigd. De verdachte is na verhoor heengezonden.

Eindhoven: Aanhouding na poging tot beroving
Een 29-jarige inwoner van Nistelrode is vanmiddag om 15.00 uur, op de Hoogstraat, aangehouden. De verdachte had kort ervoor een 40-jarige Eindhovenaar, op de Hoogstraat gepoogd van zijn geld te beroven door hem met een spuitbus in de ogen te spuiten. Het slachtoffer sloeg echter flink van zich af en joeg daarmee de verdachte op de vlucht. Een getuige die alles had gezien kon een goed signalement geven waarop de man kort erna kon worden aangehouden. De verdachte is overgebracht naar het bureau en inverzekering gesteld.

Veldhoven: Verkeerscontrole
Een verkeerscontrole heeft vandaag 11 processen - verbaal opgeleverd. Hiervan waren er 10 bromfietsers die te snel reden en een bromfietser die geen helm droeg.

Eindhoven: Verkeerscontrole
Een verkeerscontrole op, met name brom- en snorfietsers, heeft vandaag 15 processen verbaal opgeleverd.
3 terzake het ten onrechte voeren van een oranje plaat, 7 voor het niet dragen van de helm,
4 niet stoppen voor rood licht,
1 voor onverzekerd rijden.

Helmond: 15 Aanhoudingen in hennepkwekerij
Woensdagmiddag omstreeks 15.00 uur, zijn in een woning aan de Drietipstraat, 15 verdachten aangehouden. In de woning trof men een professionele hennepkwekerij aan. De aangetroffen verdachten waren allen bezig met het knippen van de toppen van de hennepplanten. In het totaal is er ongeveer 100 kilo hennep met een handelswaarde van ± fl. 500,000.- inbeslaggenomen. De in de woning aanwezige apparatuur is eveneens inbeslaggenomen. De 50-jarige hoofdbewoner en twee Eindhovenaren van 27 en 24 jaar zijn inverzekering gesteld evenals twee 19-jarige Duitsers. De tien andere verdachten, in de leeftijd van 22 tot 46 jaar zijn illegale vreemdelingen die overgedragen zijn aan de vreemdelingendienst die ze in vreemdelingenbewaring heeft gesteld.

Eindhoven: Snelheidscontrole
Vanmiddag tussen 14.30 uur en 16.00 uur, is op de Beemdstraat een snelheidscontrole gehouden. 22 bestuurders reden er harder dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 124 km/u.

Heeze: Snelheidscontrole
Een snelheidscontrole op de Somerenseweg van 17.30 uur tot 18.40 uur, leverde 30 overtredingen op. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 140 km/u waar 80 km/u is toegestaan.

Eindhoven: Autogordelcontroles
Bij twee autogordelcontroles op de Antoon Coolenlaan en op de Eisenhowerlaan zijn vandaag 224 voertuigen staande gehouden. 13 bestuurders kregen en proces-verbaal omdat zij de autogordel niet droegen.

Budel: Verkeerscontrole
Vandaag zijn bij een verkeerscontrole in Budel 10 bestuurders bekeurd terzake overschrijding van de snelheid. Een bromfietsbestuurder kreeg een proces-verbaal omdat hij geen helm droeg en een automobilist kreeg een proces-verbaal omdat zijn aanhangwagen niet voorzien was van een hulpkoppeling.

Deel: ' Politiebericht Helmond / Eindhoven '