Politiebericht

Persberichten 4 oktober 1999/

Politieberichten

Eindhoven: Diefstal uit auto
Op zondagmiddag om 17.10 uur zijn op de Fuutlaan twee broers, 32 en 33 jaar, uit Eindho-ven aangehouden. Kort daarvoor hadden zij op de Fuutlaan ingebroken in een personenau-to. Passanten die dat zagen waarschuwden de politie. De verdachten zijn voor nader onder-zoek ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Doorrijden na aanrijding
Op zondagavond om 19.00 uur zijn op de Lortzingpad een 25- jarige vrouw en een 29- jarige man uit Eindhoven aangehouden. De vrouw is aangehouden omdat zij als bestuurster van een auto, na een aanrijding op de Karel de Grotelaan, was doorgereden zonder haar identi-teit bekend te maken. De man trachtte de aanhouding van zijn vrouw te beletten. Op vorde-ring van de politie zich te verwijderen voldeed de man niet. Hierop werd de man aangehou-den. De man verzette zich hevig bij zijn aanhouding. Voor verhoor zijn verdachten overge-bracht naar het politiebureau.

Eindhoven: Vernieling
Zondagavond om 20.20 uur is op het Eindje een 47- jarige man zonder vaste woon en ver-blijfplaats aangehouden. Kort daarvoor had hij op het Eindje een intercom van een pand ver-nield. De verdachte is ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Diefstal auto
Tussen zondagavond 23.30 uur en maandagmorgen 7.00 uur is er vanaf de Fransebaan een groene Volkswagen, Golf D, met het kenteken ZF-94-NG gestolen.
In de nacht van zondag op maandag is er vanaf de Schubertlaan een rode Mercedes Benz, 190, met het kenteken TN-19-RV weggenomen.

Eindhoven: Vernieling
Op zondagavond om 23.05 uur is op de Barneveldstraat een 39- jarige man uit Veldhoven aangehouden. Kort daarvoor had hij de voordeur van de woning van zijn ex-vrouw aan de Kootwijkerstraat vernield. Hij trachtte bij haar binnen te komen, doch de vrouw weigerde dat. Hierop trapte de man meerdere malen met kracht tegen de voordeur, waardoor het cilinder-slot ontzet raakte. Tevens bedreigde de man de vrouw. De man is ingesloten aan het politie-bureau.

Eindhoven: Diefstal uit winkel
Op zondagavond om 23.33 uur is in de Boschdijktunnel een 35- jarige man uit Eindhoven aangehouden. De man had even daarvoor een ruit van een winkel op de Piazza vernield. Passanten zagen dat hij daarna enkele Perzische tapijten uit die winkel wegnam en wegfiet-ste in de richting van de Boschdijktunnel. De gewaarschuwde politie kon de verdachte aan-houden. De tapijten zijn in beslaggenomen. Voor nader onderzoek is de man overgebracht naar het politiebureau.

Eindhoven: Alcohol
Op maandagmorgen om 2.50 uur is op de Locatellistraat een 51- jarige automobiliste uit Best aangehouden. Bij controle bleek dat zij gedronken had. Op het ademanalyseapparaat aan het politiebureau blies zij 1,15 promillage. Uit onderzoek bleek dat de verdachte een ontzeg-ging rijbevoegdheid motorrijtuigen had. Zij kreeg een rijverbod van 5 uur. Tegen haar is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Snelheidscontrole
Plaats Maandag passanten overtreders hoogste snelheid max. Huizingalaan 9.20-12.15u 822 77 ? 50
Hondsruglaan 9.10-12.20u 839 40 ? 50
Boschdijk 9.15-12.30u 1270 23 99 70

Helmond: Mishandeling en vernieling
Op zondagavond om 22.40 uur is op de Hoofdstraat een 18- jarige man uit Helmond aange-houden. De Helmonder had even daarvoor op de Hoofdstraat een vriendin van een Mierlo-naar lastig gevallen. De Mierlonaar nam dat niet en maakte dat kenbaar aan de Helmonder. De Helmonder werd boos en sloeg de Mierlonaar meerdere malen. Omstanders wisten de Helmonder vast te pakken, waarna de Mierlonaar zich naar zijn auto begaf. De Helmonder, wist zich los te maken, liep de Mierlonaar achterna en schopte vervolgens meerdere malen tegen de auto van de Mierlonaar. De gewaarschuwde politie kon even daarna de Helmonder aanhouden. De verdachte is voor nader onderzoek overgebracht naar het politiebureau.

Helmond: Diefstal uit een bedrijf
Tussen zondagmiddag 17.00 uur en maandagmorgen 6.45 is er ingebroken in een bedrijf aan de Burg. Krollaan. Toegang tot het pand werd verkregen via de achterzijde van het pand. Daar werd een slot van een toegangsdeur verbroken. Uit het bedrijf zijn vijf verwar-mingsketels gestolen.

Helmond: Autogordelcontrole
Op maandag tussen 11.30 uur en 12.30 uur is er een autogordelcontrole gehouden op de Wethouder Ebbenlaan. 125 automobilisten zijn gecontroleerd. 22 automobilisten droegen geen autogordel, zij kregen een proces-verbaal.

Deel: ' Politiebericht Helmond/Eindhoven '