Politiebericht

Persberichten 17 oktober 1999/

Berichten uit Eindhoven en Helmond

Helmond: Aanhoudingen na vechtpartij
Twee inwoners van Helmond, in de leeftijd van 21 en 28 jaar, zijn zaterdagmiddag om 17.18 uur, op de Margrietlaan, aangehouden. De twee mannen waren met elkaar aan het vechten. De aanleiding tot de vechtpartij was dat de 21-jarige verdachte de 28-jarige verdachte beschuldigde van diefstal. Beide mannen zijn overgebracht naar het bureau en voor verhoor ingesloten.

Eindhoven: Aanhouding na poging diefstal auto
Op de Koudenhovenseweg Noord is zaterdagmiddag om 12.55 uur, een 25-jarige inwoner van Eindhoven, aangehouden. De man was door de buurtbewoners betrapt toen hij een auto weg wilde nemen. De verdachte, die een verwarde indruk maakte, is voor onderzoek ingesloten

Eindhoven: Aanhouding na zakkenrollerij
Zaterdagmiddag om 17.05 uur, is op de Dommelstraat een 21-jarige inwoner van Tilburg, aangehouden. De man wordt ervan verdacht kort ervoor, op de Nieuwstraat, met een nog onbekende andere dader, de portemonnaie van een 58-jarige Eindhovenaar te hebben gerold. De verdachte is overgebracht naar het bureau en ingesloten. Na verhoor zal de man worden overgedragen aan de vreemdelingendienst.

Eindhoven: Onder invloed
Een 21-jarige Eindhovenaar is zondagmorgen om 01.40 uur, op de Veldmaarschalk Montgomerylaan, aangehouden. De man was betrokken bij een aanrijding en bleek bij controle onder invloed te zijn. De ademanalyse gaf een alcoholpromilage van 1,55 promille aan. De bestuurder kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 7 uur. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Eindhoven: Aanhouding na vernieling
Zondagmorgen om 02.03 uur, is op het Stratumseind een 25-jarige inwoner van Lierop aangehouden. De man wordt ervan verdacht kort ervoor enkele malen tegen een geparkeerd staande taxi te hebben geschopt. Toen de 37-jarige Veldhovense taxichauffeur dit probeerde te verhinderen schopte en sloeg de verdachte de man. De verdachte is overgebracht naar het bureau en ingesloten.

Eindhoven: Eenzijdige aanrijding met zwaar gewonden Door nog onbekende oorzaak is een 25-jarige Eindhovenaar zondagmorgen omstreeks 03.40 uur, op de Dr. Berlagelaan met zijn auto over de kop geslagen. De bestuurder en een 21-jarige Eindhovense inzittende raakten bekneld en moesten, zwaar gewond, door de brandweer uit de vernielde auto worden gehaald. De GG en GD verleende eerste hulp. Beide slachtoffers zijn overgebracht naar het ziekenhuis. Van de bestuurder van de auto is nadien een bloedproef afgenomen. De politie stelt in samenwerking met de technische recherche een onderzoek in naar de juiste toedracht van dit ongeval.

Eindhoven: Onder invloed
Zondagmorgen om 04.20 uur, is op de Eisenhowerlaan een 24-jarige Helmonder aangehouden. De verdachte was betrokken bij een eenzijdige aanrijding en bleek onder invloed te zijn. De ademanalyse gaf een alcoholpromilage van 1,45 promille aan. De man kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 7 uur. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Deel: ' Politiebericht Helmond/Eindhoven '