Politiebericht

Persberichten 29 september 1999/

Politieberichten

Eindhoven: Fietsendief aangehouden
Dinsdagavond om 23.35 uur is op de Alard Du Hamelstraat een 33-jarige Eindhovenaar aangehouden. Een getuige had gezien dat de verdachte vanachter een woning aan genoemde straat een fiets wegnam. Bij zijn aanhouding was de man in het bezit van twee gestolen fietsen. Hij is voor onderzoek ingesloten. De fietsen zijn inbeslaggenomen.

Eindhoven: Autodief aangehouden
Woensdagmorgen om 04.45 uur, is op de Huizingalaan een 29-jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats, aangehouden. De man lag te slapen op de achterbank van een personenauto welke op 26 september te Haarlem was gestolen. De verdachte is voor nader onderzoek ingesloten. De auto is inbeslaggenomen en voor onderzoek veilig gesteld.

Eindhoven: Vernieling
Woensdagmorgen omstreeks 11.00 uur reed een 19- jarige automobilist uit Eindhoven met zijn bestelauto over de Huizingalaan richting Hondsruglaan. Tijdens het rijden liep plotseling het rechterachterwiel van zijn bestelauto. Het achterwiel schoot met hoge snelheid de bestel-auto voorbij en ramde vervolgens een ruit van een autoshowroom aan de Hondsruglaan. In de showroom werden diverse auto's beschadigd. Niemand raakte gewond.

Eindhoven: Aanranding
Op woensdagmorgen omstreeks 09.00 uur is op de Schalmstraat een 16- jarig meisje uit Eindhoven aangerand. Zij fietste daar richting Heezerweg toen een onbekende man haar aansprak. Hij vroeg haar om op de plattegrondkaart, die hij in zijn hand had, aan te wijzen waar hij zich bevond. Het meisje stopte en liep naar hem toe. De man pakte het meisje vast en betastte haar. Onmiddellijk schopte het slachtoffer de man, trok zich los pakte haar fiets en reed snel weg. De dader was een man van ongeveer 30 jaar oud, 1.85 a 1.90 m groot, ongeschoren en een normaal postuur. Hij droeg een zwarte pet, was slordig gekleed en droeg een lichtblauwe spijkerbroek. De politie stelt een onderzoek in.

Helmond: Diefstal personenauto
Tussen dinsdagavond 18.00 uur en woensdagmorgen 06.15 uur, is vanaf de Mierloseweg een geparkeerd staande auto, merk Opel, type Omega, kleur Wit, voorzien van het kenteken ZX-89-KS, weggenomen.

Deurne: Steunfraude
Door het Bureau Sociale recherche in de regio Helmond is proces-verbaal opgemaakt ter zake steunfraude, gepleegd door een 32- jarige man uit de gemeente Deurne. Hij wordt verdacht in de periode van augustus 1995 t/m december 1995 en enkele maanden in 1996 onterecht een uitkering te hebben genoten van de afdeling Sociale Zorg te Deurne, omdat hij werkzaamheden voor een uitzendbureau had verricht en de afdeling Sociale Zorg hier niet van op de hoogte had gebracht. De afdeling Sociale Zorg is hierdoor voor een bedrag van fl. 5.977,54 benadeeld. Het bedrag zal worden teruggevorderd.

Helmond: Steunfraude
Door het Bureau Sociale Recherche in de regio Helmond is proces-verbaal opgemaakt ter zake steunfraude, gepleegd door een 34- jarige inwoner van de gemeente Helmond. De fraude is gepleegd in de gemeente Helmond in de periode van 1 oktober 1996 tot 1 januari 1998. In die periode was de man mede eigenaar van een horecabedrijf. Hij gaf aan de sociale dienst door daarmee per 1 oktober 1996 te zijn gestopt. In werkelijkheid was dit niet het geval waardoor ten onrechte uitkering is genoten. De gemeente sociale dienst is hierdoor voor een bedrag van fl. 23.300,- benadeeld. Het bedrag zal worden teruggevorderd.

Deel: ' Politiebericht Helmond/Eindhoven '