Politiebericht

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Helmond / Eindhoven 09/12/99

Persbericht van 12 september 1999/

Helmond: Inbraak in een woning
In een woning aan de Cristiaan Huygenslaan, is zaterdagavond omstreeks 21.50 uur, ingebroken. Men is de woning binnen gekomen door verbreking van een schuifpui. Uit de woning is een gering geldbedrag weggenomen.

Helmond: Aanrijding met gewonde
Een 45-jarige Eindhovenaar is zaterdagavond omstreeks 22.30 uur, bij een aanrijding op de kruising Deurneseweg - Weg door de Rijpel, gewond geraakt. Het slachtoffer reed over de Deurneseweg in de richting Helmond en is op het kruisingvlak aangereden door een personenauto bestuurt door een 27-jarige inwoner van Wijhe. Deze bestuurder reed de kruising op om linksaf te slaan. Volgens getuigen reed het slachtoffer door het rode licht. Het slachtoffer is overgebracht naar het ziekenhuis waar bleek dat zijn verwondingen mee vielen.

Eindhoven: Aanhouding na vernieling
Zaterdagmorgen om 11.45 uur, is op de Beemdstraat een 27-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man had kort ervoor een zijruit van een bestelwagen vernield. De verdachte die behoorlijk onder invloed was, ging in de nabijheid op de grond liggen. De man is overgebracht naar het bureau en ingesloten.

Eindhoven: Aanhouding na fraude
Een 29-jarige inwoner van Nuenen is zaterdagmiddag om 16.00 uur, op de Quinten Matsyslaan aangehouden. De man reed in een auto waar valse kentekenplaten op zaten. De verdachte is voor verhoor overgebracht naar het bureau. De auto is voor onderzoek inbeslaggenomen.

Eindhoven: Fietsendief aangehouden
Een 19-jarige Eindhovenaar is zaterdagmiddag om 17.20 uur, op het 18 Septemberplein aangehouden. De man had kort ervoor een fiets weggenomen nabij de Bijenkorf.

Eindhoven: Onder invloed
Zaterdagmiddag om 17.48 uur, is op de Suikerpeerstraat een 66-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden. De man was kort ervoor betrokken bij een aanrijding. Na onderzoek bleek hij zijn auto onder invloed te hebben bestuurd. De man weigerde mee te werken aan een onderzoek. Hij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 12 uur. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Eindhoven: Aanhouding auto-inbreker
Een 35-jarige Eindhovenaar is zaterdagavond om 23.30 uur, op De Greefstraat op heterdaad betrapt bij het openbreken van een personenauto. De verdachte was bij zijn aanhouding in het bezit van een tang en een schroevendraaier. De man is voor onderzoek ingesloten op het politiebureau.

Eindhoven: Aanhouding auto-inbreker
Op de Stationsweg is zondagmorgen om 02.00 uur, een 24-jarige Helmonder, aangehouden. Een getuige had gezien dat de verdachte aan het inbreken was in enkele auto's op het parkeerterrein naast het PTT gebouw. De gewaarschuwde politie kon de verdachte op heterdaad betrappen. De verdachte is overgebracht naar het bureau en inverzekering gesteld.

Eindhoven: Aanhouding na vechtpartij
Zondagmorgen om 02.35 uur, is op het Stationsplein een 26-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man was kort ervoor betrokken bij een vechtpartij en had een 21-jarige inwoner van Oirschot met een fles op zijn hoofd geslagen. Het slachtoffer is met verwondingen aan het hoofd naar het ziekenhuis vervoerd. De verdachte is voor onderzoek ingesloten op het bureau.

Eindhoven: Aanhouding inbreker
Zondagmorgen om 04.12 uur, is op de Koning Arthurlaan een 20-jarige Eindhovenaar aangehouden. De verdachte had kort ervoor, met een tot nu toe onbekende medeverdachte, ingebroken in een winkel van het Winkelcentrum Woensel. De verdachte is voor onderzoek ingesloten en inverzekering gesteld.

Deel: ' Politiebericht Helmond / Eindhoven '