Politiebericht

Persberichten 25 augustus 1999/

Politieberichten

Helmond: Overval
Dinsdagmiddag omstreeks 13.00 uur heeft er in een winkel aan de Walvisstraat een overval plaats gevonden op een 26- jarige vrouw uit Helmond. Zij was daar als caissière werkzaam. Een onbekende man die de 26- jarige caissière van achteren naderde, duwde een voorwerp tegen haar hoofd en riep dat hij zou schieten. Meteen daarop graaide hij in de kassalade, nam het papierengeld weg en rende vervolgens snel de winkel uit.

Helmond: Dronken man
Dinsdagavond om 23.20 uur is op het Zuidende een 54- jarige man uit Helmond aangehouden. De politie trof daar de man liggend op het trottoir aan. Hij bleek gedronken te hebben. Op vordering van de politie zich te verwijderen, weigerde de man te gaan. Hij is overgebracht naar het politiebureau. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Diefstal uit woning
Dinsdag tussen 5.15 uur en 16.00 uur is er ingebroken in een woning aan de Akkerstraat. Onbekend is hoe men de woning binnenkwam. De gehele woning werd doorzocht. Uit de woning zijn een telefoon, geld, sierraden en persoonsbescheiden weggenomen.

Helmond: Diefstal uit winkel
Dinsdagmiddag omstreeks 16.15 uur zijn op de Veestraat en de Elzaspassage een 30- jarige vrouw uit de Haag en een 24- jarige man uit Parijs aangehouden. Kort daarvoor hadden zij vanuit een winkel aan de Markt schoenen weggenomen. Beide verdachten verzetten zich hevig bij de aanhouding. Tijdens de fouillering van de verdachten zijn bij de vrouw 28 XTC-pillen aangetroffen. De XTC-pillen zijn inbeslaggenomen. Voor nader onderzoek zijn zij overgebracht naar het politiebureau. Tegen hen is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Vernieling
Woensdagmorgen om 3.35 uur is op de Europaweg een 28- jarige man uit Helmond aangehouden. Kort daarvoor had hij bij een bedrijf aan de Europaweg een six-pack frisdrank vernield. De verdachte is overgebracht naar het politiebureau. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Steunfraude
Door het Bureau Sociale Recherche in de regio Helmond is proces-verbaal opgemaakt ter zake steunfraude, gepleegd door een 37- jarige vrouw uit Helmond en haar 35- jarige echtgenoot eveneens uit Helmond. De fraude is gepleegd in de gemeente Helmond in de periode van 16 juni 1994 tot en met 23 juli 1994. De vrouw had werkzaamheden verricht voor een bedrijf in Mierlo en de werkzaamheden en de inkomsten niet opgegeven. Door vergelijking met de belasting gegevens is deze fraude aan het licht gekomen. De gemeentelijke sociale dienst is hierdoor voor een bedrag van fl. 725,71 benadeeld. Tegen de verdachten is proces-verbaal opgemaakt.

Deel: ' Politiebericht Helmond '