Politiebericht

Persberichten 29 juli 1999/

Politieberichten

Helmond: Winkeldiefstal
Op woensdagmiddag om 15.20 uur is op de Elzaspassage een 38-jarige man uit Helmond aangehouden. Kort daarvoor had hij kleding uit een winkel aan de Markt gestolen. De man kon op aanwijzing van de veiligheidsdienst worden aangehouden. Bij onderzoek bleek de man een algehele ontzegging te hebben. Hij is aan het politiebureau ingesloten.

Helmond: Bromfietser onder invloed
Op woensdagavond omstreeks 19.20 uur is op de Straakvense Bosdijk een 30-jarige brom-fietser uit Helmond aangehouden. Kort daarvoor was hij bij het inhalen van een skeeler op de Rijpelbergseweg met zijn bromfiets ten val gekomen. Hij liep daarbij diverse schaafwon-den op. Een passant die hem daar zag liggen waarschuwde de GGD en politie. De bromfiet-ser stapte echter op zijn bromfiets en reed snel weg. Even later kon hij door een gewaar-schuwde politiesurveillance-eenheid worden aangehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij blies aan het politiebureau op het ademanalyseapparaat 1,10 promillage. Tevens trof men bij de bromfietser 3 cashetjes verdovende middelen en hash aan. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Diefstal uit woning
Woensdagavond tussen 22.30 uur en 23.15 uur is er ingebroken in een woning aan het Twentehof. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking van een badkamerraam aan de achterzijde van de woning. De woning werd doorzocht. Weggenomen zijn een scanner, een Zaanse klok, sieraden en geld.

Helmond: Diefstal uit een bedrijf
Op donderdagmorgen om 1.10 uur is in een maïsveld aan de Korendijk een 23-jarige man uit Helmond aangehouden. Even daarvoor was hij op de Korendijk bij het plegen van een inbraak in een bedrijf overlopen door de veiligheidsdienst. Op aanwijzing van de veiligheids-dient en met behulp van een dienshond kon de man worden aangehouden. Op de plaats waar de man lag werd door de diensthond een GSM telefoon opgespoord. De man is voor onderzoek ingesloten aan het politiebureau.

Helmond: Winkeldiefstal
Donderdagmorgen omstreeks 10.20 uur zag een surveillerende agent op de Kamstraat dat een hem onbekende man enkele verpakte T-shirts in zijn rugzak stopte. De agent begaf zich naar de man die hard wegliep. Na een korte achtervolging kon de agent de man op de Kasteel Traverse aanhouden. Bij onderzoek bleek de man de T-shirts even daarvoor uit een winkel in de Veestraat te hebben gestolen. De man is voor onderzoek ingesloten aan het politiebureau.

Deel: ' Politiebericht Helmond '