Hollands Midden
Afkomstig van: Yvette Verboon
Datum: 9 november 1999

Auto te water Noordwijk
Vannacht raakte op de Van Berckelweg een 39-jarige Hillegommer met zijn auto in de sloot. Door nog onbekende oorzaak raakte hij met zijn voertuig in de berm, raakte een verkeersbord en kwam vervolgens in een naast de berm gelegen sloot terecht. Met onbekende verwondingen is de bestuurder naar het LUMC gebracht.

Dieven gaan er met graafmachine vandoor Lisse
Van een bedrijfsterrein aan Meer en Duin is van zondag op maandag een graafmachine ontvreemd ter waarde van fl. 70.000,--. De Noordwijkerhoutse eigenaar van de machine was bezig met werkzaamheden op het terrein. De dieven betraden het terrein na het forceren van een slot van het hek. Het vermoeden bestaat dat de graafmachine ergens buiten het terrein is ingeladen. Het betrof hier een gele graafmachine van het merk Allrad 120. De politie heeft de graafmachine landelijk gesignaleerd en stelt een onderzoek in.

Meisje mishandeld Oegstgeest
Een 13-jarige meisje uit Leiden heeft op maandag 8 november aangifte gedaan van mishandeling. Het meisje liep op vrijdag 5 november omstreeks 16.30 uur op de Marelaan toen zij een harde tik kreeg tegen het achterhoofd. Vermoedelijk is zij beschoten door een schietvoorwerp. Het meisje heeft de wond door de huisarts laten behandelen.

Auto in de brand Oegstgeest
Op maandag 8 november omstreeks 18.50 is op de Rijnsburgerweg een personenauto uitgebrand. De eigenaar rook brandlucht in de auto. Enkele minuten daarna sloegen de vlammen uit het dashboard. De brandweer heeft de personenauto geblust. De oorzaak van de brand is niet bekend.

Auto te water Hazerswoude-Dorp
Een 19-jarige automobilist uit Alphen aan den Rijn is op maandag 8 november met zijn voertuig te water geraakt. De automobilist reed omstreeks 12.40 uur over de Spookverlaat richting Hazerswoude-Dorp toen hij voor de bocht moest uitwijken en remmen voor overstekende ganzen. Door de manoeuvre raakte de bestuurder de controle over het voertuig kwijt en kwam in de sloot aan de rechterzijde van de weg tot stilstand. De automobilist is ter plaatse onderzocht door ambulancepersoneel. De man liep geen letsel op.

Kop-staart-botsing Leiden
Gistermorgen ontstond op de Plesmanlaan een een kop-staart-botsing waarbij een 38-jarige inwoonster van Oegstgeest licht gewond raakte. Zij werd met nekklachten overgebracht naar het Diaconesseziekenhuis. De Oegstgeestse stond in de file op de Plesmanlaan toen zij van achteren werd aangereden door een 25-jarige automobilist uit Den Haag. Waarschijnlijk merkte hij de stilstaande file te laat op en wist daardoor niet op tijd tot stilstand te komen.

Dieven aan de haal met hogedrukreiniger Leiden
Van een bedrijfsterrein aan de Flevoweg is van zondag op maandag een hogedrukreiniger en toebehoren gestolen. De daders konden zonder belemmering bij de gele hogedrukreiniger komen. Waarschijnlijk zijn er meerdere personen aan te pas gekomen om de machine in te laden. Het zou een behoorlijk gewicht vertegenwoordigen. Naast de machine, waarde ongeveer fl. 6.000,--, werden ook nog een hogedrukslang en 4 hogedrukpistolen weggenomen. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Brand in container Leiden
Vanmorgen vroeg ontdekte een getuige dat op de Nieuwe Rijn een container vol met bouwafval in de brand stond. De brandweer bluste het vuur. Dankzij een gunstige windrichting bleven nabijgelegen panden voor het vuur bespaard. De politie denkt aan brandstichting.

Grafschennis Leiden
Tussen woensdag 3 en vrijdag 5 november jl. is op de begraafplaats Rhijnhof aan de Haagse Schouwweg grafschennis gepleegd. Van een graf werden bloemvazen, planten en gieter en een lantaarn weggenomen. Een aantal spullen zijn later teruggevonden in de afvalcontainer van de begraafplaats. De politie zoekt getuigen van het voorval.

Rijden onder invloed zonder geldig rijbewijs Nieuwkoop Surveillerende agenten hebben op maandag 8 november omstreeks 20.30 uur op de Wagnerstraat een 36-jarige bestuurder van een bestelbus uit Nieuwkoop aangehouden wegens rijden onder invloed. De man bleek tevens niet in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. De man blies bij de ademtest 765 ug/l (1.72 prom.). De politie heeft de bestelbus in beslaggenomen.

Diefstal uit woning Nieuwkoop
Een 37-jarige man heeft op maandag 8 november aangifte gedaan van diefstal uit zijn woning aan de Noordenseweg. De insluiper(s) wist(en) zich toegang tot de woning te verschaffen door het openwrikken van een raam aan de achterzijde van de woning. Weggenomen zijn onder andere een geldbedrag, paspoorten, diverse kledingstukken, fototoestel.

Meisje mishandeld Alphen aan den Rijn
Een 15-jarig meisje uit Alphen aan den Rijn heeft op maandag 8 november aangifte gedaan van mishandeling op vrijdag 5 november jl. Het meisje stond omstreeks 23.30 uur in het Kasteel aan de Concertweg toen er tussen haar en de verdachte een woordenwisseling ontstond. De verdachte greep het meisje bij de keel en gaf haar een kopstoot. Het meisje liep een gebroken neus en een bloeduitstorting op een oog op.

Controle bestrijdingsmiddelen Alphen e.o.
In samenwerking met de Algemene Inspectiedienst heeft de politie eind oktober in de gemeenten Nieuwkoop, Ter Aar, Liemeer en Alphen aan den Rijn verschillende bedrijven gecontroleerd op gebruik en opslag van bestrijdingsmiddelen. Zo'n 60 bedrijven, met name kwekerijen en agrarische bedrijven, maken gebruik van bestrijdingsmiddelen. De gebruiker van deze bestrijdingsmiddelen moet een vergunning hebben. Zeven keer is er een proces-verbaal opgemaakt. In de meeste gevallen omdat er vervallen produkten gebruikt werden. Een overtreding kost minimaal ƒ 1000,-.

Verkeersongeval met letsel Waddinxveen
Een 52-jarige bromfietster uit Waddinxveen heeft beenletsel opgelopen toen zij was aangereden door een 20-jarige automobiliste uit haar woonplaats. De bromfietster reed over de Julianastraat komende uit de richting van de Jan Dorrekenskade-Oost. Op de kruising met de Kerkweg-Oost verleende zij geen voorrang aan de automobiliste die op de kruisende weg reed. Hierdoor ontstond er een aanrijding tussen beide voertuigen. De bromfietster is overgebracht naar een ziekenhuis in Gouda.

Verkeersongeval met letsel Waddinxveen
Een 16-jarige Boskoopse heeft maandag 8 november omstreeks 13.45 uur letsel opgelopen toen zij met haar scooter tegen een auto aanreed. De Boskoopse reed over de Kanaaldijk komende uit de richting Sniepweg. In dezelfde richting stond een 32-jarige automobiliste uit Zevenhuizen met pech geparkeerd op de rijstrook voor fiets- en bromfietsen. De bestuurster van de scooter zag de auto over het hoofd en kon niet meer tijdig remmen. De Boskoopse is met een gekneusde knie naar een ziekenhuis in Gouda vervoerd.

Verkeersongeval met letsel Waddinxveen
Een 17-jarige fietster uit Boskoop heeft op maandag 8 november omstreeks 15.30 uur letsel opgelopen toen zij was aangereden door een 66-jarige automobilist uit Waddinxveen. De automobilist reed over de Sniepweg komende uit de richting van de Eikenlaan. Op de kruising met de Plasweg verleende hij geen voorrang aan de voor hem van links komende fietster. De vrouw liep letsel op aan een elleboog.

Verkeersongeval met letsel Waddinxveen
Een 25-jarige automobiliste uit Nieuwerkerk aan de IJssel heeft op maandag 8 november omstreeks 20.15 uur letsel aan haar gezicht opgelopen toen zij was aangereden door een 28-jarige automobiliste uit Rotterdam. De Rotterdamse reed over de Ringvaartlaan komende uit de richting van de Paralelweg Zuid. Op de kruising met de Europalaan verleende zij geen voorrang aan de voor haar van links komende automobiliste.

Sigarettendieven Ouderkerk a/d IJssel
Gisteravond werd in een winkel aan de Kerkweg ingebroken. De daders forceerden een deur van de winkel en namen vervolgens 100 pakjes sigaretten en ongeveer 60 pakjes shag weg. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Inbraak bouwmarkt Bodegraven
Afgelopen weekend werd ingebroken in een bouwmarkt aan de Doortocht. De daders kwamen de markt binnen na het forceren van een deur. De daders namen uit de bouwmarkt naar schatting tussen de 150 tot 200 machines weg, zoals boormachines, slijptollen, decoupeerzagen, freesmachines, schuurmachines. Het ging hier om de merken Dewalt, Makita, Black & Decker, Bosch en Formido. De geschatte waarde van het ontvreemde ligt tussen de fl. 25.000,-- en fl. 60.000,--. Het door de politie ingestelde onderzoek leverde nog geen resultaat op.

Deel: ' Politiebericht Hollands Midden '