Hollands Midden Dienst Korpsleiding

Afkomstig van: Verboon, Yvette
Datum: 20 oktober 1999

Diefstal 'handbike' Sassenheim
Een 47-jarige man uit Voorhout heeft op dinsdag 19 oktober aangifte gedaan van diefstal van zijn 'handbike'. De 'handbike' is een apparaat dat voor een rolstoel kan worden geplaatst, waardoor de rolstoel kan worden voortbewogen op armkracht. De ' handbike' is op maandag 18 oktober omstreeks 11.30 uur vanaf de Koetsiersweg, nabij het pand van bouw Big Boss, weggenomen. De politie zou graag in contact willen komen met mensen die mogelijk iets gezien hebben van deze diefstal, of de 'handbike' ergens hebben zien rijden. Het apparaat is zwart van kleur en voorzien van één wiel. Politie Sassenheim 0252 - 242000.

Fietser aangereden Lisse
Gistermorgen werd een 50-jarige vrouw uit Lisse in haar woonplaats op haar fiets aangereden door een 38-jarige automobilist eveneens uit Lisse. Het ongeval gebeurde op de kruising van de Gerard Doustraat met de Ruishoornlaan. De automobilist verleende geen voorrang aan de over het fietspad rijdende fietster. Zij is onder meer met rugletsel overgebracht naar het Diaconesse Ziekenhuis in Leiden.

Meisje op voetgangersoversteekplaats aangereden door auto Voorhout Op een voetgangersoversteekplaats nabij de splitsing Herenstraat met de Beatrixstraat werd gistermorgen een 3-jarige meisje uit Voorhout aangereden door een 40-jarige automobilist uit Noordwijkerhout. Het meisje brak daarbij haar linkeronderbeen. Zij is overgebracht naar het LUMC.

Slang schiet van stoomketel; vleeswarenbedrijf ontruimd Lisse Gistermorgen werd een vleeswarenbedrijf aan de Grachtweg in Lisse ontruimd nadat in het ketelhuis een slang van een stoomketel was losgeschoten. De ruimte stroomde direct vol met stoom begeleid door lichtflitsen. Deze ontstonden doordat stoom met elektriciteit in aanraking kwam. In verband met mogelijk ontploffingsgevaar besloot de geallarmeerde brandweer tot ontruiming van het bedrijf. De politie sloot de Laan van Rijckevorsel voor enige tijd af. De werknemers werden opgevangen in de Hobahohallen. Aan het einde van de morgen was het gevaar geweken en konden de werknemers weer aan de slag.

Automobilist rijdt door na aanrijding Warmond Gistermorgen is een onbekende automobilist na een aanrijding op de Oranje Nassaulaan in Warmond doorgereden. De automobilist kwam met zijn auto op de aldaar aanwezige fietstrook en raakte daar de 31-jarige bromfietser uit Warmond. Deze kwam door de aanrijding ten val. Hij liep daarbij knieletsel op. De automobilist reed na de aanrijding door. De politie is op zoek naar hem en vraagt eventuele getuigen van het ongeval zich te melden. Zij kunnen bellen naar 071-4090199.

Diefstal auto van garageterrein Nieuwe Wetering Onbekenden hebben gisternacht vanaf het terrein van een garagebedrijf aan de Ripselaan een groene VW Golf gestolen. Het hekwerk dat het terrein afsluit werd geforceerd door de daders. Het voertuig met het kenteken GD-GR-26 werd daarna weggereden.

Politie maakt proces-verbaal op bij hercontrole bestrijdingsmiddelen Hazerswoude-dorp De politie heeft gisteren in Hazerswoude-dorp bij vier bedrijven een hercontrole uitgevoerd op de juiste naleving van de regels met betrekking tot bestrijdingsmiddelen. De bedrijven waren eerder op 9 september bezocht. Bij deze controles waren kleine onregelmatigheden geconstateerd. De ondernemers was aangezegd dit te herstellen. Bij één bedrijf was nog een grote hoeveelheid oude bestrijdingsmiddelen aanwezig en bevonden zich middelen buiten de verplichte kast. De middelen, 16 kilogram, zijn door een gespecialeerd bedrijf verwijderd. Tegen de 34-jarige ondernemer is proces-verbaal opgemaakt.

Politie controleert gokkasten Hazerswoude-Rijndijk De politie heeft gistermiddag en vannacht drie horeca-bedrijven gecontroleerd op de aanwezigheid van gokkasten. Bij twee zaken bleken de kasten overeen te komen met de vergunningen. Over de aanwezigheid van een gelduitkerende automaat bij één zaak neemt de politie nog contact op met de vergunning verstrekkende gemeente.

Verkeersongeval met letsel Leiden
Een 23-jarige motorfietser uit Leiden heeft op dinsdag 19 oktober omstreeks 17.15 uur letsel opgelopen toen hij werd aangereden door een 23-jarige automobilist uit zijn woonplaats. De motorfietser reed over de Haagweg, komende uit de richting van de Vinkweg. Voor hem in dezelfde richting reed de automobilist. Door de noodzaak van het verkeer remde de automobilist. De motorfietser kon niet tijdig remmen, waardoor een aanrijding het gevolg was. De man liep letsel op aan een been en schouder.

Diefstal uit woning met geweld Leiden
Een 37-jarige man heeft op dinsdag 19 oktober aangifte gedaan van diefstal uit zijn woning met geweld aan de Os en Paardenlaan. De insluiper heeft zich toegang tot de woning verschaft via de tuindeur. Binnengekomen overrompelde hij de aangever door hem te duwen. Uit de woning is weggenomen een portemonnee met een geldbedrag.

Diefstal uit woning Leiden
Een 36-jarige vrouw heeft op dinsdag 19 oktober aangifte gedaan van diefstal uit haar woning aan de Marie Jungiusstraat. De insluiper heeft zich toegang tot de woning verschaft door gaatjes in een raam te boren. Weggenomen is een portemonnee met diverse pasjes.

Diefstal uit woning Leiden
Een 51-jarige man heeft op dinsdag 19 oktober aangifte gedaan van diefstal uit zijn woning aan de Maria Rutgersweg. De insluiper heeft zich toegang tot de woning verschaft door gaatjes in een raam te boren. Weggenomen is een paspoort en sleutels.

Vrouw slaat man op neus Voorschoten
Een 60-jarige automobilist uit Voorschoten heeft op dinsdag 19 oktober aangifte gedaan van mishandeling. De automobilist reed omstreeks 10.00 uur over de Kon. Marinelaan toen hij staande gehouden werd door een 32-jarige vrouw uit zijn woonplaats. In de veronderstelling dat de vrouw de weg wilde vragen, draaide de automobilist het raam naar beneden. De vrouw sloeg vervolgens de automobilist op de neus. De politie heeft de vrouw aangehouden. Op het bureau kreeg zij direct een dagvaarding uitgereikt.

Parkeercontrole Voorschoten
De politie heeft op dinsdag 19 oktober parkeercontroles in de 'blauw zones' uitgevoerd op de Voorstraat, Schoolstraat, Treubplein en de Erasmusstraat. Van de 70 geparkeerde voertuigen stonden 29 voertuigen foutief geparkeerd, of waren niet voorzien van een parkeerschijf of ware foutief ingesteld.

Verkeersongeval met letsel Alphen aan den Rijn Een 56-jarige fietster uit Alphen aan den Rijn heeft op dinsdag 19 oktober omstreeks 16.00 uur letsel opgelopen toen zij was aangereden door een nog onbekende fietser. De vrouw fietste op het fietspad op de Pres. Kennedylaan. Ter hoogte van de bushalte bij de Edelsteensingel werd zij ingehaald door een andere fietser. Bij deze manoeuvre werd zij geraakt aan haar arm waardoor zij de controle over het fiets verloor en ten val kwam. De vrouw is per ambulance naar een ziekenhuis in Leiderdorp vervoerd. De vrouw liep een gebroken pols op.

Diefstal uit woningen Alphen aan den Rijn
Twee bewoners aan de Wagenmaker hebben op dinsdag 19 oktober aangifte gedaan van diefstal uit hun woningen. In beide gevallen is de insluiper de woning binnengekomen door het cilinderslot af te breken. Een bewoner mist een videorecorder. Uit de andere woning is onder andere weggenomen een paspoort, rijbewijs, creditcard, stereo set.

Bekeuring voor alcoholgebruik Boskoop
Een 48 jarige man uit Den Haag is vanmorgen omstreeks 02.00 uur aangehouden in verband met alcoholgebruik. De man was door agenten gewaarschuwd dat hij niet achter het stuur plaats moest nemen omdat hij gedronken had. Nog geen tien minuten later zagen de agenten de man toch voorbijrijden met zijn auto. Bij de ademanalyse bleek dat zijn adem-alcoholgehalte 325 was. De limiet is 230. De man heeft een bekeuring gekregen van f 390,-.

Aanrijding met letsel Gouda
Op de Goejanverwelledijk vond dinsdag omstreeks 18.30 uur een aanrijding plaats. Een 18 jarige bromfietsster uit Oudewater verleende op de kruising met de Goejanverwellesingel geen voorrang aan een naderende automobilist. De 41 jarige bestuurder uit Zoetermeer kon de vrouw niet meer ontwijken. De vrouw is met kneusingen afgevoerd naar het ziekenhuis.

Deel: ' Politiebericht Hollands Midden '