Afkomstig van: Jaap Nelemans
Datum: 29 september 1999

Bromfietser aangereden Voorhout
Dinsdag in de namiddag is op de kruising vna de Oosthoutlaan met de Jacoba van Beierenweg een 18-jarige man uit Lisserbroek aangereden. De man reed op de brommer over de Jacoba van Beierenweg vanaf het centrum richting Lisse. Bij de T-splitsing met de Oosthoutlaan kwam er uit de Oosthoutlaan een auto. De 58-jarige bestuurder uit Voorhout had voorrang moeten verlenen maar heeft de bromfietser over het hoofd gezien. Bij de aanrijding liep de bromfietser een beenwond op. Voor behandeling is hij per ambulance naar het LUMC gebracht.

Brandje Leimuiden
Dinsdagmiddag 15.45 uur hebben medewerkers van een scheepswerf aan het Westeinde zelf een brandje in de loods geblust. Vermoedelijk door laswerkzaamheden was er brand ontstaan. Niemand raakte gewond. De brandweer heeft nageblust. De schade bleef beperkt.

Fietser aangereden Hazersowude-Rijndijk
Een 42-jarige motorrijder van Politie Hollands Midden raakte dinsdagmorgen op de Rijndijk in botsing met een 16-jarige fietser. Vanuit de richting Alphen stond een file, die de motorrijders met lage snelheid links voorbijreden. Toen rond 07.25 uur de 16 jarige fietser uit Koudekerk door de file wilde oversteken, volgde de aanrijding. De jongen uit Koudekerk is met een gebroken sleutelbeen door de ambulance naar het Rijnland ziekenhuis in Leiderdorp gebracht.

Insluipingen Voorschoten
Dinsdagmiddag tussen 15.00 en 16.00 uur vonden brutale insluipingen plaats in twee woningen; in de Erasmusstraat en in de Raadhuislaan. Terwijl de bewoners in een ander vertrek aanwezig waren, is iemand door de niet afgesloten achterdeur naar binnen gegaan. Uit de woning in de Erasmusstraat werd een portemonnee met geld en credit-cards gestolen. De 81-jarige bewoonster van de woning in de Raadhuislaan was in de woonkamer toen een voor haar vreemde vrouw diezelfde woonkamer instapte. De vrouw haalde in het bijzijn van de bewoonster de portemonnee leeg en liep doodleuk het huis weer uit. De vrouw was te beduusd om iets te ondernemen. Ook wanneer de bewoner in de woning aanwezig is, maar er geen direct zicht op de achterdeur is, is het dus raadzaam gewoon het slot te gebruiken.

Geweldpleging Leiden
Een 39-jarige man uit Leiden heeft dinsdag bij de politie aangifte gedaan van geweldplegingen tegen hem. Zaterdagavond ondervond de man hinder van rondhangende jeugd bij de Rie Cramerlaan. Toen hij rond 22.30 uur besloot in te grijpen, is hij door meerdere mensen geschopt en geslagen. Twee broers, 16 en 18 jaar uit Leiden, hebben weer aangifte gedaan tegen de man. De politie onderzoekt de geweldplegingen; de aangevers zijn meteen als verdachten gehoord.

Ruzie tussen fietsers Leiden
Een 18-jarige Leidenaar en zijn 23-jarige vriend fietsten dinsdag 11.45 uur over het fietspad van de Hooigracht toen zonder duidelijke aanleiding ruzie ontstond met een voor hen onbekende fietser die uit tegenovergestelde richting over het fietspad fietste. Over en weer werden klappen uitgedeeld. Alle drie de mannen hebben aangifte gedaan en zijn meteen ook als verdachte gehoord. De politie onderzoekt de zaak.

Mishandeling Gouda
Op dinsdag 28 september omstreeks 21.45 uur liep een 48-jarige inwoner uit Gouda met vrienden over de Verzetslaan. De man werd benaderd door een 35-jarige plaatsgenoot die vervolgens een klap in het gezicht en een schop tegen het lichaam uitdeelde. Na aangifte van de 48-jarige Gouwenaar is de 35-jarige man aangehouden.

Aanhouding verdachte poging tot doodslag Gouda De politie van Gouda heeft op maandag 27 september omstreeks 06.00 uur een 16-jarige jongen uit Gouda aangehouden. De jongen wordt verdacht van poging tot doodslag. De jongen bedreigde op vrijdag 10 september jl. een 32-jarige werknemer van een bedrijf aan de Wijdstraat. De jongen bezocht de zaak ondanks een toegangsverbod. Nadat de werknemer de jongen daarop wees, liep hij weg met de mededeling dat hij terug zou komen. Even later keerde hij met een bijl terug en richte zich op de werknemer. Deze kon de aanval afweren. Toegesnelde collega's lukte het niet de jongen te overmeesteren. Hij wist te ontkomen. De politie hield na onderzoek de verdachte in zijn woning aan. De verdachte wordt op woensdag 29 september voorgeleid.

Voor vragen over bovenstaande politieberichten kunt u contact opnemen met de persidenst van Bureau Communicatie van Politie Hollands Midden, Jaap Nelemans (071) 5459801.
In verband met werkoverleg is vanaf 10.45 uur tot 13.00 uur ide persdienst niet bereikbaar.

Deel: ' Politiebericht Hollands Midden '