Autobrand Lisse
Toen een 36-jarige vrouw uit Lisse maandagmiddag iets na 14.00 uur de auto parkeerde in een parkeervak in de Hannie Schaftlaan kwamen er vlammen van onder de motorkap. Het vuur greep snel omzich heen. De auto zelf was niet meer te redden. Wel konden de ernaast geparkeerde auto's op tijd worden weggereden. De brandweer heeft de brand geblust. Oorzaak is vermoedelijk een lekkage onder de motorkap.

Aanrijding Tjalmaweg Valkenburg
Maandagmorgen 08.15 uur vond op de Tjalmaweg tussen de Achterweg en de Voorschoterweg een aanrijding plaats. Een 40-jarige man uit Noordwijkerhout reed met de auto in de richting van Leiden waar op dat moment file stond. De man besloot over de doorgetrokken streep te keren, toen uit de richting van Leiden een 27-jarige man kwam gereden. De Leidenaar probeerde nog uit te wijken, maar botste daarbij met de linkervoorzijde tegen de linkervoorzijde van een andere auto die door de klap omtolde. Uiteindelijk raakten vijf auto's in de aanrijding betrokken. Drie personen raakten gewond. De 27-jarige Leidenaar en zijn bijrijder; een 18-jarige man uit Leiden, zijn met ambulances naar het LUMC gebracht. De 27-jarige man had het stuur tegen zijn borst gekregen. Zijn passagier liep een hoofdwond op. Een 26-jarige man uit Oterleek, de bestuurder van de auto die omtolde, is met onbekend letsel eveneens naar het LUMC vervoerd.

Frontale aanrijding Koudekerk aan den Rijn
Op de Hondsdijk reed maandagavond 22.30 uur een 24-jarige man uit Benschop met een bestelbus in de richting van Alphen aan den Rijn. Bij een verkeersremmende chicane zag de man de dwangpijl over het hoofd en reed de middengeleider aan de linkerzijde voorbij. Daarbij kwam het busje frontaal in botsing met een uit tegemoetkomende richting naderende auto. De bestuurder van deze personenauto; een 68-jarige man uit Leiderdorp is met een hoofdwond naar het LUMC overgebracht. De man uit Benschop is met diverse kneuzingen door de ambulance naar het Rijnland ziekenhuis in Leiderdorp vervoerd.

Gewelddadige diefstal Leiden
Een 21-jarige man uit Leiden is maandagochtend rond 01.00 uur op de Dellaertweg van zijn portemonnee beroofd. De man fietste over het fietspad van de Schipholweg in de richting van het station toen een auto stopte en de bijrijder uitstapt en in zijn richting kwam. De man hield hem aan en vroeg hem of hij geld kon wisselen. De fietser antwoordde negatief. Toen de man bleef aandringen, heeft hij zijn fiets laten vallen en is weggerend, de Dellaertweg op. De bijrijder kwam hem achterna, en ook de auto reed in die richting mee. Op de Dellaertweg stapte ook de bestuurder uit. De portemonnee werd uit de achterzak van de Leidenaar gegrist, waarna hij door de twee mannen is in elkaar geslagen. De man heeft meteen aangifte gedaan. Meteen na de mishandeling heeft de politie de mannen niet meer in de omgeving gevonden. De auto waarvan ze gebruik maakten was een grijze personenauto. Beide mannen hadden een lengte tussen 1,75 en 1,80 meter. De bijrijder had een donkere huidskleur en had zwart haar in korte krulletjes. De bestuurder van de auto was een blanke man met zwart stekelhaar. Zij zijn er in die nacht in de richting van het station vandoor gereden. Wie denkt informatie te hebben die met deze diefstal verband kan houden, wordt verzocht te bellen met team Midden van de politie in Leiden. Het telefoonnummer is (071) 5258 600.

Autobrand Voorschoten
De brandweer van Voorschoten heeft dinsdagochtend rond 03.00 uur een autobrand geblust. De auto stond geparkeerd voor een woning in de Wijngaardenlaan. Het vuur is onder de motorkap ontstaan. Onbekend is wat de precieze oorzaak is geweest. Nadat de vlammen waren gedoofd is de uitgebrande auto weggesleept.

Aanrijding Nieuwerkerk a/d Ijssel
Op maandag 27 september omstreeks 13.30 uur vond op de Kleinpolderlaan in Nieuwerkerk a/d Ijssel een aanrijding plaats tussen een 23-jarige automobiliste uit Rotterdam en een 46-jarige shovel-bestuurder uit Zevenhuizen. De Rotterdamse reed op de Kleinpolderlaan in de richting van de Schielandweg. Toen het voor haar rijdende busje stopte, haalde ze deze links in, waarna ze een bocht naar links naderde. Waarschijnlijk hield zij niet rechts genoeg en kwam daardoor op het weggedeelte van het tegemoet komende verkeer. De shovel naderde uit de tegenovergestelde richting en een aanrijding was het gevolg. De Rotterdamse liep verwondingen aan het gezicht op en is meegenomen naar een ziekenhuis in Gouda.

Mishandeling in verkeer Nieuwkoop
Op maandag 27 september omstreeks 19.00 uur reed een 46-jarige inwoner uit Bodegraven vanaf Aalsmeer, richting Bodegraven. Een drukke weg, vaak file en invoegend verkeer. Zo werd er ook die dag op het allerlaatste moment ingevoegd. De Bodegraver remde om zijn voorganger in te laten voegen. Dit tot ongenoegen van een bestuurder van een andere personenauto. Hij wilde dat de Bodegraver uitstapte, dit deed hij echter niet. Hierop werd tegen de spiegel geslagen. Toen de Bodegraver het raampje opende om de spiegel recht te zetten, kreeg hij een slag tegen zijn oog. De dader stapte in zijn auto en reed weg.

Brand in Stadskantoor Gouda
Op maandag 27 september omstreeks 12.30 uur ontstond op de eerste etage van het Stadskantoor aan de Klein Amerika brand. Bij de afdeling bouw en woningtoezicht was tussen het plafond en de vloer van de tweede verdieping kortsluiting ontstaan, waardoor een aantal leidingen waren gesmolten. De verdieping is door de brandweer ontruimd, in de overige ruimten van het Stadskantoor kon gewoon worden doorgewerkt. Na een aantal uren luchten kon iedereen weer aan het werk.

Deel: ' Politiebericht Hollands Midden '