Politiebericht

Politieberichten 24 juli 1999/

Politieberichten

Aanrijding in de Mortel:
Vrijdagmorgen, omstreeks 11:30 uur geraakte een 40-jarige inwoner uit Landhorst met zijn Volvo 740 op de Dr.de
Quayweg te De Mortel rechts in de berm. De bestuurder stuurde hierop naar links, waarbij de auto uitbrak en tegen twee links in de berm staande bomen botste. De auto werd zwaar beschadigd, doch de bestuurder geraakte wonder boven wonder niet gewond.

Snelheidscontroles :
Door de politie werden vrijdagmiddag en in het begin van de avond een drietal snelheidscontroles gehouden op wegen waarvan de max. toegest. snelheid 80 km/uur bedraagt Van 13:00 uur tot 14:30 uur werd er gecontroleerd op de Boekelseweg te Gemert.
57 bestuurders kunnen een proces-verbaal tegemoet zien. De hoogste gemeten snelheid bedroeg 128 km/uur.

Van 15:00 uur tot 16:30 uur werd er gecontroleerd op de Gemertseweg te Beek en Donk. 156 bestuurders werden verbaliseerd. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 130 km/uur
en van 17:30 uur tot 19:15 uur werd de radarcontrole verplaatst naar de Sonseweg te Lieshout. Het aantal verbaliseerde bestuurders bedroeg 75 en het droevige snelheidsrecord van een automobilist bedroeg 154 kilometer per uur.

Aanrijding onder invloed te Gemert:
Vrijdagavond omstreeks 21:50 uur reed een 31-jarige inwoner uit De Mortel onder invloed van alcohol slingerend met zijn auto over het Boekent in Gemert en kwam hierbij op de andere weghelft in botsing met een tegemoetkomende personenauto welke bestuurd werd door 43-jarige inwoner uit Gemert. De bestuurders geraakte niet gewond, doch beide voertuigen moesten wel door een bergingsbedrijf afgesleept worden. De Mortelnaar werd onderworpen aan een ademanalyse hetgeen resulteerde in een proces-verbaal.

Deel: ' Politiebericht Korps Brabant-Zuid-Oost '