Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Divers 23-05-99

Persbericten provincie Groningen/
Zondag 23 mei 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost Wehe den Hoorn: Dronken bromfietser

Een 20-jarige bromfietser is zaterdagnacht op de Borgweersterweg te Wehe den Hoorn gecontroleerd op het rijden onder invloed. De jongen blies een promillage van 1.15. Hij kreeg een dagvaarding en een boete van f 585.-

Leek: Vuilnisbak in de brand
De brandweer heeft zaterdagochtend een brandje in een vuilnisbak voor de flat aan de Hulstlaan te Leek geblust. Aan de flat zelf werd geen schade geconstateerd.

Opende: Slachtoffer verkeersongeval overleden
De 21-jarige automobilist afkomstig uit Opende die vrijdagnacht een verkeersongeval heeft gehad op de Provincialeweg te Opende en zwaar gewond naar het ziekenhuis is vervoerd is daar zaterdagochtend vroeg overleden.

Delfzijl: Vechtpartijen
Zaterdagavond en -nacht kende Delfzijl een onrustige nacht met diverse vechtpartijen. Op de kermis op de Molenberg hebben een 21-jarige man en een 14-jarige jongen beide uit Appingedam klappen gehad van een groepje nog onbekende mannen. De 21-jarige man is gewond geraakt in het gezicht en naar het Delfzicht vervoerd. De jongen had een klap met een ketting op zijn hoofd gehad en is ook naar het ziekenhuis gebracht. De vechtpartij was bij de botsautootjes begonnen. Een 19-jarige jongeman heeft op de Oude Schans klappen tegen het hoofd gekregen toen een man zijn snack afpakte bij een eetkraampje. Bij de Nieuwstad werd later weer geslagen. De man is behandeld in het ziekenhuis.
Aan het eind van de nacht trof de politie een groep vechtende mensen aan voor een bar aan de Venusstraat. In de Castorstraat vond de agenten een 17-jarige jongen uit Delfzijl aan met diverse hoofdwonden. Na onderzoek bleek dat de jongen zich vervelend in de zaak had gedragen en er daarom uitgezet was. Op straat kwam de jongen in gevecht waarbij klappen heeft gehad. Ook hij is voor behandeling naar het ziekenhuis gegaan. De politie stelt een nader onderzoek in naar de vechtpartijen.

Delfzijl: Supermarkteigenaar bedreigd door winkeldief

Een winkeldief die een fles weg probeerde weg te nemen uit een supermarkt aan de Kuilsburg te Delfzijl heeft de eigenaar bedreigd. De baas sprak de man aan en hield hem aan die zich daarop hevig verzette en met de fles - die sneuvelde - dreigde. De winkeldief vluchtte op een fiets weg. Onderzoek is ingesteld.

Ten Post: Motorrijder onderuit
Op de Rijksweg in Ten Post is een 48-jarige motorrijder uit Termunten onderuit gegaan. De motorrijder moest uitwijken voor auto's die op de Rijksweg afremden. Hij raakte een achterkant van een van de auto's en kwam ten val. De man is voor controle naar het Delfzichtziekenhuis gebracht.

Delfzijl: Man aangehouden voor mishandeling
De politie werd zaterdagmiddag naar het AZC aan het Zwet in Delfzijl gestuurd omdat er onenigheid was in het centrum. Bij de portier aangekomen zagen agenten dat een 32-jarige man klappen en schoppen uitdeelde aan omstanders. De man is direct aangehouden. Na verhoor is de man op vrije voeten gesteld en heeft een toegangsverbod voor het AZC gekregen.

Wildervank: Jongen onwel door sterke drank
Een groep jongens werd uit een taxi gezet bij de Wildervankhal te Wildervank omdat een van hen in de taxi overgaf. De 16-jarige jongen bleek meer sterke drank op te hebben dan goed voor hem was. Ambulancepersoneel vertrouwde het niet en bracht de jongen naar het Refajaziekenhuis. De andere jongens gingen verder naar een volgende bar.

Veendam: Loslopende pony's
De politie trof zaterdagmiddag op de Spoorhavenstraat twee loslopende pony's aan. Omdat niet duidelijk was waar de beesten vandaan kwamen werd een manegehouder gewaarschuwd. Met enige moeite werden de kleine paarden in een trailer gedreven. De viervoeters zijn voorlopig gestald in de manege.

Veendam: Omwonenden houden inbreker aan
Omwonenden van een woning aan de AEkade te Veendam hebben zaterdag rond 18.00 uur een 29-jarige Veendammer aangehouden die ingebroken had in de woning. Het alarm had de buurtbewoners gewaarschuwd waarop ze de man konden overmeesteren. Zij droegen hem over aan de politie die de man insloot.

Zuidbroek: Fietser botst frontaal op auto
Zaterdagmiddag botste een 30-jarige fietser uit Zuidbroek op de Heiligelaan te Zuidbroek frontaal op een 36-jarige plaatsgenoot die een auto bestuurde. De fietser nam de bocht te ruim en sloeg met zijn hoofd tegen de voorruit van de auto. De man is per ambulance naar de huisarts gebracht.

Veendam: Man valt met fiets
Een 69-jarige opa uit Wildervank die met zijn kleinzoon aan het fietsen was op het Boven westendiep in Veendam is daar ten val gekomen. Naar eigen zeggen moest hij nog wennen aan zijn nieuwe fiets. Met heupletsel is de man naar het Refajaziekenhuis gebracht.

Ter Apel / Nieuweschans: Reeen doodgereden
Zaterdagnacht hebben twee automobilisten een ree onder auto gehad. In beide gevallen overleefden de beesten de klap niet. Een 24-jarige man uit Vlagtwedde kreeg de aanrijding op de AG Wildervanckweg in ter Apel. Op de A7 ter hoogte van Nieuweschans stak een ree over toen zij werd aangereden door een 38-jarige automobilist uit Hamburg. Beide auto's liepen forse schade op.

Winschoten: Frontale botsing met drie gewonden
Op de Bovenburen in Winschoten zijn zaterdag rond 19.10 uur twee automobilisten frontaal met elkaar in botsing gekomen. Vermoedelijk is de 39-jarige automobilist uit Winschoten op de verkeerde weghelft terechtgekomen. Hij is met bekkenletsel en een hoofdwond naar het ziekenhuis gebracht. De bestuurder - een 43-jarige man uit Beerta - en de inzittende - een 36-jarige vrouw uit Finsterwolde - uit de andere auto moesten door de brandweer uit de zwaar beschadigde wagen gehaald worden. De man met waarschijnlijk een sleutelbeenbreuk en de vrouw met inwendig letsel zijn naar het Sint Lucas ziekenhuis gebracht. Van de automobilist uit Winschoten is een bloedproef
afgenomen.

Winschoten: Taxipassagier met hoofd tegen voorruit

Doordat een 32-jarige taxichauffeuse krachtig moest remmen op de Beertsterweg in Winschoten sloeg een 81-jarige passagiere met haar hoofd tegen de voorruit. De vrouw die geen gordel droeg is voor observatie naar het ziekenhuis gebracht.

Ter Apel: Auto over de kop
Een 24-jarige automobilist uit Bargercompascum is met zijn auto op de N366 bij Ter Apel over de kop geslagen. De man kwam door onbekende oorzaak in de berm en verloor de macht over het stuur en sloeg over de kop. De auto raakte zwaar beschadigd en is weggesleept. De man die last had van nekklachten is voor onderzoek naar het Schepersziekenhuis in Emmen gebracht.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht korps Groningen '