Vrijdag 11 Juni

DIEVENGILDE OP ZOEK NAAR GEREEDSCHAP

In de nacht van donderdag op vrijdag hebben dieven op grote schaal gereedschap gestolen. Op acht plaatsen verdwenen onder andere boormachines, slijpschijven en klopboren. De dieven braken auto's, schuren en loodsen open. De inbraken gebeurden in Holthees (Gildestraat, Rodermansstraat), Overloon (Crooymansweg, Peelkampweg en Rieterdreef) en Maashees (Sint Jorisstraat). De schade loopt in de duizenden guldens.

Ook werd er ingebroken in een bedrijfspand aan de Parallelweg in Vierlingsbeek. De eigenaar, die wakker werd van het alarm, zag dat er enkele deuren van het gebouw vernield waren. In het pand waren enkele laden doorzocht. Het is nog niet duidelijk of er iets vermist wordt.

Op de Zandkant in Sint Anthonis verdween afgelopen nacht een aanhangwagen. Het voertuig, een groene wagen van het merk Henra met huif, is bijna f.2.000,-- waard. Op de aanhanger lagen negen kippenkratten.

SNELHEIDSCONTROLE

De politie heeft vanmorgen tussen 10.50 en 12.30 uur op twee lokaties op de Elftweg in Grave op snelheid gecontroleerd. Op de Elftweg zijn momenteel wegwerkzaamheden. Er passeerden 650 bestuurders, waarvan er 142 te hard reden. De snelste reed 78 km. per uur.

AUTO-INBRAAK

Op de Steenstraat in Boxmeer is donderdagavond een auto opengebroken. De eigenaar mist een autoradio ter waarde van f.450,--.

Deel: ' Politiebericht Land van Cuijk - 1429 '