Dinsdag 27 April

DIVERSE BEKEURINGEN

Een 20 jarige inwoner van Cuijk heeft maandagmiddag diverse bekeuringen gekregen. De politie zag de jongeman op een scooter rijden op het Zand in Cuijk. Aangezien hij geen helm droeg trok hij de aandacht. De bestuurder kreeg in de gaten dat hij gezien was en reed de Kaneelstraat in en stopte op de oprit van een woning. Hij kreeg een proces-verbaal omdat hij geen helm droeg en niet in het bezit was van een bromfietscertificaat. Terwijl de politieman de bonnen uitschreef kwamen enkele vrienden van de jongeman erbij staan. De verdachte begon op dat moment te schelden en de politieman te beledigen. Hierop werd de verdachte aangehouden. Hij gaf aan de bromfiets te willen parkeren, sprong er vervolgens op en ging er vandoor. Korte tijd later meldde hij zich vrijwillig op het bureau en werd alsnog aangehouden. Op het bureau kreeg hij na verhoor een dagvaarding en een transactie van f. 150,- uitgereikt. Ook de twee eerder uitgeschreven bekeuringen kreeg hij alsnog mee.

SNELHEIDSCONTROLE

Tijdens een snelheidscontrole op de Volkelseweg in Mill controleerde de politie Land van Cuijk maandagmiddag de snelheid van 823 voertuigen. 126 bestuurders reden te hard waarvan de hoogst gemeten snelheid 120 km/u. bedroeg. Op de Kalkhofseweg in Haps is de snelheid van 78 voertuigen gemeten. Hier bleken 18 bestuurders te hard te rijden. De hoogst gemeten snelheid werd genoteerd door een bromfietser. Hij reed met een snelheid van 70 km/u. Hij is direct staande gehouden en bekeurd omdat hij 40 km/u. te hard reed.

INBRAAK IN SCHOOL

Maandagmiddag is tussen 16.00 en 18.00 uur is ingebroken in een school aan de Jan van Cuijkstraat in Cuijk. Via een lichtkoepel kwamen onbekenden in het pand. Uit de school verdween een telefoontoestel.

Zoekwoorden:

Deel: ' Politiebericht Land van Cuijk - 1837 '