Maandag 28 Juni

VERVOLG ONDERZOEK VERKRACHTING

De 13 jarige jongen die vorige week donderdag in Boxmeer is aangehouden als verdachte van een verkrachting van een 7 jarig meisje heeft inmiddels een volledige bekentenis afgelegd. Ook heeft hij verteld op 31 mei j.l. een 3 jarig meisje te hebben betast. Dit feit vond plaats op de speelweide aan de Pastoor Kerstenstraat in Boxmeer. De verdachte is vrijdag voor de officier van justitie geleid en daarna onder ouderlijk toezicht in bewaring gesteld. In overleg met alle betrokken partijen wordt naast het justitieel traject een hulpverleningstraject opgestart.

AANHOUDING NA VECHTPARTIJ

De politie Land van Cuijk heeft zondagavond een 34 jarige inwoner van Bergen (LB) aangehouden op verdenking van mishandeling. De man raakte op het Vrijthof in Vierlingsbeek slaags met een inwoner van Overloon. Over en weer werden rake klappen uitgedeeld. Beide partijen vertellen hun eigen verhaal waardoor de exacte aanleiding niet geheel duidelijk is. Na verhoor is de verdachte in vrijheid gesteld. Er wordt proces-verbaal opgemaakt.

INBRAAK

In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een gemeenschapshuis aan het Europlein in Oeffelt. Op grove wijze werd een deur geforceerd waarna het hele pand is doorzocht. Ook binnen zijn enkele deuren opengebroken. Uit het pand verdween geluidsapparatuur, c.d.'s, rookwaar, frisdrank en sterke drank. De totale schade is nog onbekend.

INBRAAK IN WONING

Zondagmiddag/avond is ingebroken in een woning aan de Bosschebaan in Velp. Uit de woning verdween een geldbedrag. Onbekenden kwamen binnen nadat een raam opengebroken was.

VERNIELING AUTO'S

Afgelopen weekend vernielden onbekenden 5 auto's die geparkeerd stonden aan de Kruisbek, Keep en Raaf in Boxmeer. Zondagmorgen ontdekte een van de eigenaren dat de auto's flink bekrast waren. De totale schade is nog onbekend.

Deel: ' Politiebericht Land van Cuijk - 1939 '