Woensdag 6 Januari

ONTRUIMING NA BOMMELDING

De politie Land van Cuijk heeft woensdagmiddag de vestiging van MC. Donalds in Cuijk ontruimd na de melding dat er ergens in Zuid-Nederland een bom zou ontploffen. Omdat de tijd tekort was om een goed onderzoek in te kunnen stellen besloot de politie tot ontruiming over te gaan. Op dat moment waren er tussen de 20 en 30 personen in het restaurant aanwezig. De politie heeft daarna het hele pand doorzocht maar niets vreemds aangetroffen.

DIEFSTAL COMBITESTER

Bij een garagebedrijf aan de Boxmeerseweg in Sint Anthonis is dinsdag tijdens de openingsuren van de garage een combitester weggehaald. Met de combitester wordt o.a. de sinds kort verplichte roetmeting gehouden. Onbekenden zagen kans ongezien de garage binnen te komen en via een zijdeur de apparatuur mee te nemen. Waarschijnlijk gaat het om meerdere verdachten omdat de apparatuur niet alleen te tillen is. De schade loopt in de tienduizenden guldens.

INBRAAK IN WONING

Dinsdagmiddag overliepen bewoners van een woning aan de St. Josephstraat in Stevensbeek twee inbrekers in hun huis. De man ging er vandoor met een videorecorder. De eigenaar probeerde de mannen te achterhalen maar raakte hen kwijt. De gestolen video werd in de omgeving weer aangetroffen. Een zoekactie in de omgeving had helaas geen resultaat. Bewoners van een woning aan de Wingerd in Boxmeer overliepen dinsdagavond bij thuiskomst eveneens een inbreker. Na de ontdekking is de verdachte waarschijnlijk vanaf de eerste verdieping op een tuintafel gesprongen die doormidden brak. Hij zag kans te ontkomen. De bewoners missen geld. De politie stelt een onderzoek in.

DIEFSTAL UIT AUTO

Dinsdagmiddag is tussen 12.30 en 13.30 uur ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Zandberg in Cuijk. Uit de auto verdween een suede/leren jas en een koffer met kleding. Ook mist de eigenaar Nederlands en buitenlands geld t.w.v. enkele honderden guldens. Het is onbekend op welke wijze de auto geopend is.

Deel: ' Politiebericht Land van Cuijk - 2043 '