Donderdag 21 Oktober

ONDER INVLOED

De politie heeft woensdagavond op de Zwaarvegersstede in Cuijk een 52-jarige automobiliste uit die plaats aangehouden omdat zij teveel gedronken had. De aandacht van de agenten werd getrokken doordat de vrouw met haar auto de hele breedte van de weg nodig had. Ook zwaialicht en sirene hielpen in eerste instantie niet om de vrouw te laten stoppen. Na een blaastest kreeg de vrouw proces-verbaal en een rijverbod van dertien uur. De Cuijkse verklaarde alcohol en medicijnen te hebben gebruikt. Haar rijbewijs is ingevorderd.

ZADELS EN HOODSTELLEN WEG

Uit een paardenstal aan de Beerseweg in Haps ia afgelopen nacht een aantal rijzadels en hoofdstellen gestolen. Onbekenden hebben een toegangsdeur en enkele binnendeuren opengebroken. Totale waarde van de gestolen spullen ongeveer f.10.000,--. De inbraak werd vanmorgen ontdekt.

COMPUTER GESTOLEN

Tussen vrijdagmiddag en woensdagmorgen zijn uit een bedrijf aan de Handelstraat in Boxmeer een computer en een beeldscherm verdwenen. Tevens nam de dief ook een keycard mee. Het is niet duidelijk hoe de diefstal heeft plaatsgevonden. De schade bedraagt ruim f.20.000,--.

BRANDSTICHTING IN GRAVE

Woensdagavond heeft op twee verschillende plekken in Grave brand gewoed. Rond 23.00 uur brak brand uit in een schaftkeet aan het Noordeinde in Grave. De dader had eerst de keet opengebroken en vervolgens de ruimte binnen in brand heeft gestoken. De hele keet brandde uit. Eerder kreeg de brandweer een melding van een brand in een bouwkeet aan de Eendenpoel. Daar was een aantal theedoeken aangestoken. Ook bleek een drietal oranje hesjes verband te zijn en een koelbox. De schade is niet bekend.

GEWONDEN BIJ AANRIJDING

Op de Rijksweg A77 in Beugen is vanmorgen bij een aanrijding een 32-jarige inwoner van Keulen gewond geraakt. De man kreeg tijdens een inhaalmanoeuvre op de A77 vermoedelijk een klapband. Daardoor begon de auto te schuiven en raakte daarbij de vrachtwagen die de man net wilde passeren. Als gevolg hiervan stuiterde de auto links tegen de vangrail en tolde om. De Keulenaar liep een gebroken middenhandsbeentje op, een gekneusde neus en een schaafwond. Zijn zeven-jarig inzittend zoontje kwam met de schrik vrij.

Deel: ' Politiebericht Land van Cuijk - 2299 '