Donderdag 3 Juni

VERKEERSONGEVALLEN MET LETSEL

Donderdagmorgen vonden er op de Bosschebaan in Velp twee ongevallen plaats waarbij twee gewonden vielen. I.v.m. wegwerkzaamheden is een rijstrook afgesloten en wordt de doorstroming van het verkeer met verkeerslichten geregeld. Rond 09.00 uur botste een 33 jarige bestuurster uit Grave achterop een vrachtauto die stilstond in een file i.v.m. de werkzaamheden. Haar 1 jarige zoontje raakte bij deze aanrijding licht gewond. Hij is voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht. Een half uur later stopte een vrachtauto eveneens voor de file. De bestuurder van een achter hem rijdende personenauto bemerkte dit te laat op en botste tegen de achterzijde van de vrachtauto. Door onbekende oorzaak reed deze personenauto vervolgens achteruit en schampte een tweede personenauto. Hierna raakte hij in de berm en botste tegen een minigraver waarna hij tot stilstand kwam. De chauffeur, een 40 jarige inwoner van Sint Hubert, is door de brandweer uit zijn auto bevrijd. Hij is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Nijmegen.

BRAND IN VRACHTAUTO

In de nacht van woensdag op donderdag brandde op het Hazeleger in Cuijk de cabine van een vrachtauto geheel uit. Getuigen hoorden rond 01.30 uur glasgerinkel. Toen zij naar buiten keken zagen zij dat de vrachtauto in brand stond. Een personenauto die vlak bij de vrachtauto stond liep eveneens lichte brandschade op. De politie gaat uit van brandstichting. Op dit moment is het buurtonderzoek nog gaande.

CONTROLE SNELHEID

Tijdens een snelheidscontrole op het Zand in Boxmeer bekeurde de politie Land van Cuijk donderdagmorgen in totaal 72 bestuurders die te hard reden. 15 bestuurders zijn direct na de overtreding door de politie staande gehouden en bekeurd. De overigen krijgen een proces-verbaal thuisgestuurd. De snelheid van 195 passerende voertuigen is gemeten waarvan de hoogste snelheid 82 km/u. bedroeg. Op de Dorpsstraat in Ledeacker zijn donderdagmorgen 100 bestuurders bekeurd wegens te hard rijden. Hier is de snelheid van 308 voertuigen gemeten. De hoogste snelheid bedroeg 84 km/u.

DIEFSTAL AUTO

Donderdagmorgen werd een auto gestolen die geparkeerd stond op het Stationsplein in Cuijk. De auto, een Golf, kenteken FG-GG-03, is tussen 07.50 en 12.40 uur gestolen. Tussen 09.30 en 13.15 uur verdween vanaf een parkeerplaats aan de Stationsstraat een Volkswagen Transporter, kenteken VB-RJ-92.

Deel: ' Politiebericht Land van Cuijk - 2493 '