Vrijdag 26 November

WONINGINBRAKEN

Donderdag overdag is ingebroken in een woning aan de Deken Goossenslaan in Grave. De dader forceerde een schuifdeur en doorzocht een aantal vertrekken. De bewoners missen een herenfiets, een videorecorder en een aantal gouden sieraden met een totale waarde van ruim f.1.000,--.

Ook de bewoners van een huis aan de Klef in Beers kregen ongewenst bezoek. Donderdagavond werd ontdekt dat er een televisie was weggenomen, alsmede een telefoon. De dader kwam binnen nadat hij via een tuinstoel op het balkon was geklommen en daarna de balkondeur forceerde.

REE AANGEREDEN

Vanmorgen botste een 43-jarige autobestuurder uit Mill op de Gemertseweg in Oploo op een ree die de rijbaan overstak. Door de klap was het dier overleden en in de sloot beland. De automobilist bleef ongedeerd.

SNELHEIDSCONTROLE

De politie heeft donderdagmorgen tussen 09.30 en 10.45 uur op de Wanroijseweg in Mill op snelheid gecontroleerd. Er werden 45 bestuurders gefotografeerd. De snelste reed 99 km per uur, terwijl 50 is toegestaan.

AMOKMAKENDE VROUWEN AANGEHOUDEN

De politie heeft donderdagmiddag in Grave twee vrouwen aangehouden wegens verzet en belediging. Bij een van hen nam de politie een geluidsinstallatie in beslag. Rond 13.00 uur gingen agenten een kijkje nemen bij de woning van een van de verdachten op de Chamillylaan in Grave omdat er een klacht was binnengekomen over geluidsoverlast. Reeds eerder was tegen de 26-jarige bewoonster enkele keren daarvoor proces-verbaal opgemaakt. Na aanbellen wilde de vrouw de agenten niet te woord staan en maakte de gordijnen dicht. Toen de agenten met een schriftelijke machtiging terugkwamen en de deur nog steeds niet geopend werd, probeerden zijzelf de deur te openen hetgeen niet lukte. Uiteindelijk maakte de vrouw zelf open en bedreigde de agenten met een stalen fluitketel waarin water zat. De agenten konden op dat moment niet zien of het water kokend was. De vrouw werd daarop aangehouden. Omdat zij zich verzette is gebruik gemaakt van de handboeien. Een 37-jarige buurvrouw bemoeide zich met de zaak en schold de agenten uit voor Nazi's. Ook zij werd aangehouden. De geluidsinstallatie van de 26-jarige werd in beslaggenomen. Na verhoor en proces-verbaal is het tweetal enkele uren later weer in vrijheid gesteld.

GETUIGEN GEZOCHT

Donderdagmiddag is rond 17.15 uur op de Spoorstraat in Boxmeer een man van zijn scooter gereden. Het slachtoffer, een 52-jarige inwoner van Boxmeer, reed over de fietsstrook toen hij van achteren werd aangereden door vermoedelijk een vrachtwagen. De bromfietser kwam ten val en liep letsel op aan been, armen en schouders. De vrachtwagenbestuurder reed door. Het slachtoffer is behandeld bij een huisarts. De politie verzoekt getuigen van het ongeval zich te melden op telefoonnummer 0485 - 355555.

Deel: ' Politiebericht Land van Cuijk - 2904 '