Zondag 10 Oktober

VECHTPARTIJ IN CUIJK, VIER VERDACHTEN AANGEHOUDEN

De politie Land van Cuijk heeft zaterdagavond 4 mannen uit Cuijk aangehouden na een vechtpartij in de Maasstraat. Tegen 00.00 uur kreeg de politie een melding van een mishandeling. Twee broers, 28 en 30 jaar oud, uit Cuijk kregen ruzie met een 18 jarige inwoner van Cuijk. Deze 18 jarige man sloeg een van de broers vol in het gezicht waarop de andere broer er tussen sprong. Op het moment dat de politie de 18 jarige man aanhield sloeg een van de broers een andere man. Hierop zijn ook de beide heren aangehouden. De 28 jarige verdachte is voor behandeling van zijn verwondingen naar het ziekenhuis in Boxmeer overgebracht. Na behandeling kon hij terug naar het bureau voor het afleggen van een verklaring. Na verhoor zijn de drie verdachten in vrijheid gesteld. De politie zal de komende dagen nog meer personen horen die bij de vechtpartij betrokken waren. Tijdens het tumult in de Maasstraat vond een 32 jarige man uit Cuijk het nodig om zich er mee te bemoeien en de politie uit te schelden. Hij werd eveneens aangehouden en is later in de nacht met een proces-verbaal voor belediging naar huis gestuurd.

AANHOUDING NA DOORRIJDEN NA AANRIJDING

De politie Land van Cuijk heeft zaterdagnacht een 24 jarige inwoner van Overloon aangehouden wegens doorrijden na een aanrijding. Een 38 jarige inwoonster van Overloon reed over de Vierlingsbeekseweg toen vanaf de Uithoornlaan een auto de kruising op kwam rijden. Zij kon een aanrijding met deze bestuurder niet voorkomen. De bestuurder van deze auto reed echter door. Aan de hand van het genoteerde kenteken kon de politie de verdachte achterhalen. De man is thuis aangetroffen. Hij bleek onder invloed van alcohol te zijn, van een aanrijding kon hij zich niets herinneren. Tijdens het eerste verhoor beledigde hij diverse keren de politiemannen waarvoor hij ook proces-verbaal kreeg. Tevens is zijn rijbewijs ingevorderd.

AANHOUDING VERDACHTE BEDREIGING

De politie heeft vrijdag een 27 jarige inwoner van Maastricht aangehouden op verdenking van bedreiging. De verdachte bedreigde woensdagmiddag n.a.v. een verkeerssituatie op de Grotestraat een inwoner van Cuijk die daarop aangifte deed bij de politie. De verdachte is inverzekering gesteld.

INBRAAK IN BEDRIJF

In de nacht van vrijdag op zaterdag is ingebroken in een bedrijf aan de Veerstraat in Boxmeer. Een groot gedeelte van het bedrijf doorzocht. Er wordt een klein geldbedrag vermist.

INBRAAK IN WONING

Vrijdagavond is tussen 20.30 en 01.30 uur ingebroken in een woning aan de Frans Halsstraat in Cuijk. De hele woning is doorzocht. 99-677762 In de nacht van vrijdag op zaterdag is ingebroken in een woning aan de Theobaldusweg in Overloon. De benedenverdieping werd doorzocht. De bewoners missen een laptop, een GSM en een geldbedrag. Uit een schuur achter een woning aan de Vierlingsbeekseweg verdween in dezelfde nacht een fiets. Ook werd ingebroken in een woning aan de St. Anthonisweg in Boxmeer. De bewoners missen niets. Uit een andere woning aan de St. Anthonisweg verdween na een inbraak een fototoestel en persoonlijke pasjes. Zondagmorgen is ingebroken in een woning aan de Millseweg in Beers. De bewoners ontdekten bij thuiskomst dat een ruit was vernield. Zij missen een portemonnee met geld en persoonlijke papieren.

DIEFSTAL AUTO'S

In de nacht van vrijdag op zaterdag is op verschillende plaatsen in Cuijk geprobeerd een Opel Kadett weg te halen. Op de Daalderdreef en op de Goudenrijderstede bleven 3 auto's met schade achter. Uit een auto die geparkeerd stond aan de Crusaatstede verdween een fotocamera.

ALCOHOL

Een 32 jarige inwoner van Lloret de Mar is zaterdagmorgen bekeurd wegens het rijden onder invloed van alcohol. De man werd gecontroleerd op de Valuwe in Cuijk. Na de ademanalyse kreeg hij een proces-verbaal en een rijverbod van 6 uren. Een 37 jarige inwoner van Boxmeer is zaterdagavond bekeurd op de Steenstraat in Boxmeer. De bestuurder viel op omdat hij zonder licht reed. Hij weigerde mee te werken aan een blaastest en beledigde de politiemensen. Hij krijgt voor alle feiten een proces-verbaal. Ook is zijn rijbewijs ingevorderd en kreeg hij een rijverbod van 12 uren. Op de A73 onder Haps controleerde de politie zaterdagavond een 29 jarige bestuurder uit Roermond. Na de ademanalyse kreeg hij een proces-verbaal, werd zijn rijbewijs ingevorderd en kreeg hij een rijverbod van 11 uren.

DIEFSTAL AUTO

In de nacht van zaterdag op zondag is in Sint Anthonis een Nissan Patrol gestolen. De auto, kenteken VV-PG-37, stond geparkeerd aan de Pastoor van Erpstraat.

Deel: ' Politiebericht Land van Cuijk - 4714 '