Korps: Limburg-Noord, plaats: Venlo 14-02-2003 Mediaberichten 14 februari (laatste berichten)

PANNINGEN Automobilist gewond bij verkeersongeval

PANNINGEN Vrijdagmiddag rond 17.00 uur reed een 19-jarige jongen uit Panningen met zijn auto over de Ringovenstraat. In een scherpe bocht verloor hij de macht over het stuur en reed met zijn auto tegen de zijgevel van een woning. De auto kwam gedeeltelijk in de woning terecht en de automobilist raakte gewond.

De traumahelicopter kwam ter plaatse en het medische team assisteerde het ambulancepersoneel bij het verzorgen van de gewonde. Het slachtoffer is per ambulance naar Vie Curie gebracht.

De gevel van de woning raakte zwaar beschadigd en de ravage ter plaatse was groot. De bewoners van de betreffende woning zijn erg geschrokken door het ongeval maar niemand raakte gewond.

WEERT Politie onderzoekt autobrand (2)

- Brandstichting -

WEERT In de nacht van donderdag op vrijdag kreeg de politie melding van een autobrand aan de Vrakkerstraat. Op de betreffende straat stonden twee personenautos in brand. De gealarmeerde brandweer startte direct haar bluswerkzaamheden. De politie is vrijdagmorgen gestart met een onderzoek. Op dit moment is er nog geen duidelijkheid over de oorzaak van de brand. Wel is inmiddels vast komen te staan dat er sprake is geweest van brandstichting. De gedupeerde eigenaar is een 51-jarige man uit Weert.

NEDERWEERT-EIND Diefstal Europese cultuurvogels

NEDERWEERT-EIND Een 48-jarige man uit Nederweert-eind heeft vrijdagmiddag aangifte gedaan van diefstal van 31 Europese cultuurvogels. De vogels zijn in de nacht van donderdag op vrijdag gestolen nadat de voiliere waarin ze zaten met geweld was opengebroken. De waarde van de vogels varieert van 65 euro tot 1000 euro per stuk. De voiliere van de man staat aan de Sint Gerardusstraat.

LIMBURG-NOORD 16 dronken bestuurders

LIMBURG-NOORD - De politie Limburg-Noord heeft in de afgelopen week 16 automobilisten betrapt die met drank op achter het stuur zaten. De dronken bestuurders zijn betrapt bij controles in Swalmen, Venlo, Haelen, Weert, Echt, Gennep, Grubbenvorst, Beegden en Venray.

De politie heeft in de nacht van woensdag op donderdag op de Havenkade een 32-jarige automobilist uit Weert in de kraag gegrepen. Bij een controle bleek dat hij te veel gedronken had. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt en hij kreeg een rijverbod van 4 uur opgelegd.

De overige dronken bestuurders kregen rijverboden voor de duur variërend van 2 tot 11 uur opgelegd. De politie blijft voortdurend aandacht schenken aan alcoholgebruik onder verkeersdeelnemers.

ROERMOND Mishandeling (2)

- Aanhouding verdachte -

ROERMOND Een 56-jarige Roermondenaar heeft donderdagavond bij de politie aangifte gedaan van mishandeling. De man hield aan de mishandeling diverse verwondingen aan zijn hoofd over waaraan hij op de eerste hulp is behandeld. Vrijdagmiddag heeft de politie een 36-jarige Roermondenaar aangehouden op verdenking van de mishandeling.

Donderdagmorgen rond 9.15 uur was het slachtoffer in de Frans Douvenstraat bezig met het inladen van spullen in zijn personenauto. Hij werd op dat moment door een onbekende persoon geslagen. De onbekende sloeg de man meerdere malen op het hoofd en op het bovenlichaam. Later bleek de verdachte er met een fiets vandoor te zijn gegaan. De verdachte is vrijdagmiddag na verhoor in vrijheid gesteld.

Deel: ' Politiebericht Limburg-Noord Venlo 14-02-2003 '