Korps: Limburg-Noord, plaats: Venlo 14-02-2003 Mediaberichten 14 februari (9.45 uur)

ROERMOND - Bergingbrand aan Keulsebaan

ROERMOND - Een felle brand in een berging aan de Keulsebaan heeft donderdagmiddag de nodige overlast tot gevolg gehad. Omstreeks kwart over vijf kreeg de brandweer Roermond een melding van een brand in een van de portiekflats aan deze weg. Bij aankomst bleek het te gaan om een felle brand die woedde in een van de bergingen in de kelder. De brand veroorzaakte zoveel rook dat de bewoners van de 6 woningen die aan het trappenhuis lagen naar hun balkons vluchtten. Met behulp van de hoogwerken van de brandweer zijn 5 personen naar beneden gehaald. Enkele anderen zijn via ladders door de brandweer naar beneden geholpen. Een bewoner is ter plekke door ambulancepersoneel geholpen omdat hij rook ingeademd had. De woningen boven de betreffende berging hebben allemaal rookschade opgelopen.

Sinds een maand zijn alle Officiersauto`s van de Brandweer in de Regio Noord- en Midden-Limburg uitgerust met een warmtebeeldcamera. De brandweerploeg in Roermond heeft hier nu dankbaar gebruik van gemaakt en kon met behulp van dit nieuwe hulpmiddel snel de bron van de vuurhaard ontdekken en hier gericht de waterstralen op richten. Het vuur was hierdoor ondanks de enorme felheid snel onder controle. De brandweer Roermond heeft twee brandweerauto`s en een hoogwerker ingezet om het vuur te bestrijden en de mensen te redden. Hierbij waren 17 mensen betrokken. Verder waren en twee ambulances ter plekke die gelukkig zonder gewonden weer terug konden naar hun opstelplaats. Vanwege de bluswerkzaamheden was de Keulsebaan in Roermond gedeeltelijk gestremd. Op dit moment is nog niet bekend wat de oorzaak van de brand is geweest.

AMERICA Bommelding

AMERICA Een onbekende heeft afgelopen week (dinsdag 11 februari) schriftelijk een bommelding doorgegeven aan een bedrijf aan de Laagheideweg. Het management van het bedrijf schakelde direct nadat het bericht ontvangen was de politie in. Uit het opgestarte politieonderzoek is gebleken dat er geen explosieven op het terrein aanwezig zijn. Van de melder ontbreekt elk spoor. Bezoekers en gasten van het recreatiepark hebben geen hinder ondervonden van het onderzoek. Alle faciliteiten konden tijdens het onderzoek geopend blijven. Het politieonderzoek is inmiddels afgerond.

Deel: ' Politiebericht Limburg-Noord Venlo 14-02-2003 '