Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 1-10-2002
Persberichten district Maastricht (HP 15.20 uur) Dinsdag 1 oktober 2002

Maastricht: bromfietscontrole
Op maandag 30 september werd door de politie in Maastricht een bromfietscontrole uitgevoerd aan de Becanusstraat te Maastricht. Tussen ca. 07.00 en 10.00 uur werden de aldaar passerende bromfietsen en snorfietsen gecontroleerd. Hierbij werd in totaal 9 maal proces-verbaal uitgeschreven, o.a. 2 maal voor de constructiesnelheid, 2 maal voor het niet hebben van een bromfietscertificaat en 2 maal voor het niet dragen van een helm. Verder werd een proces-verbaal uitgeschreven omdat een bestuurder van een bromfiets de leeftijd van 16 jaar nog niet had bereikt. Tevens werd een snorfiets in beslag genomen, omdat het vermoeden bestond dat deze van diefstal afkomstig was.

Maastricht: Inbraak in woning.
De bewoonster van een woning aan de Petrus Gaginistraat te Maastricht is op maandag 30 september voor de tweede maal in 7 maanden slachtoffer geworden van inbraak in de woning.
Toen de vriend van de bewoonster in de avonduren voor korte tijd de woning verliet, hebben onbekenden de achterdeur geforceerd en de gehele woning doorzocht. Naast een pc bestond de buit uit een gloednieuwe DVD speler die dezelfde dag nog was aangeschaft. De gestolen pc was gekocht, kort nadat een eerdere computer tijdens de eerste inbraak al was meegenomen.

Maastricht: voetganger gewond bij aanrijding.
Een 83-jarige voetganger uit Maastricht is gewond geraakt toen hij op maandag 30 september omstreeks 13.30 uur de Wilhelminasingel plots wilde oversteken op een plek waar geen voetgangersoversteekplaats is. Toen een uit Chaudfontaine (B) afkomstige 26-jarige bestuurder van een personenauto de man bemerkte, week hij uit naar de linkerweghelft, waar hij geconfronteerd werd met een hem tegemoetkomende tegenligger. Hierop week de Belgische bestuurder noodgedwongen weer naar rechts uit, waarbij hij alsnog in botsing kwam met de voetganger. Nadat het slachtoffer per ambulance naar het Academisch Ziekenhuis te Maastricht was overgebracht, werden diverse scans gemaakt om de juiste aard van zijn verwondingen vast te stellen (de aard van de verwondingen is niet bekend geworden bij de politie). Door een tweetal getuigen was gezien dat de voetganger plots met flinke tred de straat was opgelopen en dat de bestuurder van de Belgische auto nog had getracht om hem te ontwijken.

Deel: ' Politiebericht Limburg-Zuid Maastricht 01-10-2002 '