Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 6-06-2002
Persberichten district Maastricht (BP 15:40 uur) Donderdag 06 juni 2002

Maastricht, snelheidscontroles:

Op 5 juni 2002 tussen 08.00 en 09.30 uur heeft op de Kampweg te Gronsveld een snelheidscontrole plaatsgevonden. De radarauto controleerde in het genoemde tijdsbestek de snelheid van 511 langsrijdende motorvoertuigen waarvan 70 bestuurders harder reden dan de toegestane snelheid van 50 km per uur. Van deze 70 bestuurders werden er meteen 18 staande gehouden. Zij kregen het proces-verbaal meteen uitgereikt. De hoogst gereden snelheid bedroeg 75 km per uur.

Tussen 11.30 en 13.00 uur vond een snelheidscontrole plaats op de Rijksweg te Eijsden. Van de 433 gecontroleerde motorvoertuigen bleken er 90 harder te rijden dan de wettelijk toegestane snelheid van 50 km per uur. 10 daarvan werden meteen staande gehouden en verbaliseert. De hoogst gereden snelheid bedroeg 78 km per uur.

Alle niet staande gehouden overtreders krijgen het proces-verbaal thuisgestuurd. Er werden 425 euros geïnd aan opgelegde boetes.

Maastricht, inbraak in kapsalon:

In de nacht van dinsdag op woensdag heeft in een kapsalon gevestigd aan de Seringenstraat te Maastricht een inbraak plaatsgevonden. Het slot in de toegangsdeur werd in de nachtelijke uren geforceerd waardoor de inbreker de toegang verkreeg. De kapsalon werd doorzocht waarbij een lade werd opengebroken. Hieruit werd een nog onbekend geldbedrag ontvreemd. De eigenaar van de kapsalon heeft van de inbraak aangifte gedaan.

Maastricht, winkeldief:

Een 44 jarige inwoner van Maastricht is woensdagmiddag 5 juni 2002 door de politie aangehouden na het plegen van een winkeldiefstal. De winkeldief ontvreemde uit een rek van een grootwinkelbedrijf aan de Grote Staat te Maastricht een zonnebril met een waarde van enkele euros. Deze stopte hij weg in zijn kleding en wilde de winkel verlaten. De diefstal werd echter bemerkt door een beveiligingsmedewerker die ingreep. De gewaarschuwde politie heeft de winkeldief meegenomen naar het politiebureau waar tegen hem in het kader van snelrecht proces-verbaal werd opgemaakt. Na verhoor kon de winkeldief huiswaarts.

Maastricht, verkeersongeval:

Op de Vijverdalseweg te Maastricht heeft woensdagmiddag 5 juni 2002 omstreeks 15.50 uur een verkeersongeval plaatsgevonden tussen een overstekende voetganger en een automobilist komende uit de richting van de Akersteenweg. De voetganger stak de Vijverdalseweg over via de met verkeerslichten beveiligde voetgangersoversteekplaats. Naar zijn zeggen stak hij bij groen licht de rijbaan over. Ook de 65 jarige automobilist uit Bunde verklaarde groen licht gehad te hebben. Deze laatste verklaring werd ondersteund door een medeweggebruiker die de automobilist voorbij het groene verkeerslicht had zien rijden. Op de VOP volgde een aanrijding waarbij de voetganger door de auto werd geschept. De voetganger liep een fikse hoofdwond op die in het academisch ziekenhuis te Maastricht gehecht diende te worden. Na behandeling en verder onderzoek kon de 62 jarige voetganger huiswaarts.

Deel: ' Politiebericht Limburg-Zuid Maastricht 06-06-2002 '